محسن اختياري : از قديم الايام مدام مي شنيده ايم كه مي گفته اند " سياست پدر و مادر ندارد ؟! " .

فقط نگاه مختصري به همين دو رخداد مشخص كه اولي از پانزده سال پيش به نوعي كل مسير حركتي دنيا را تغيير داد و دومي قطعا از اين پس روند پيش روي كشور و ملت تركيه را دگرگون خواهد نمود ، معنا و مفهوم اين عبارت معروف را بيشتر آشكار مي نمايد .

درست در آغازين سالهاي هزاره سوم سياست بازان آمريكايي طرحي را برنامه ريزي كردند كه به نوعي سر تمام مردم دنيا را كلاه گذاشتند ؛ حملات به ظاهر تروريستي يازدهم سپتامبر 2001 در نيويورك با انجام عمليات بزرگي در حوزه قويترين سيستمهاي اطلاعاتي و امنيتي دنيا كه عملا غير ممكن مي نمايد ، با برخورد چندين هواپيما به معروفترين ساختمانهاي دنيا آنهم در مكاني كه در معرض بيشترين نگاهها و توجه جهانيان است ، با هزينه اي بسيار اندك نسبت به جنگهاي نظامي مستقيم و با توجه به اهداف و دستاوردهاي آن ، بهانه لازم و مخصوصا افكار عمومي مردم دنيا را براي بسياري اهداف برنامه ريزي شده مانند حمله به عراق و افغانستان و بسياري اقدامات ديگر مهيا ساخت ، كه درنتيجه آن روند حركتي كل جامعه جهاني دگرگون شد ؟!

اگر چه سوالات و معماهاي بسياري در اين زمينه مطرح است كه كاملا ساختگي بودن اين بازي سياست را براي اهل فن آشكار مي كند ، اما دليل بسيار ساده و قابل اعتنايي كه هر آدم عاقلي را به نمايشي بودن آن واقف مي سازد ، همين تصاوير واضح و آشكار تلويزيوني است كه هر روز از رسانه ها در معرض انظار ما و تمام جهانيان قرار مي گيرد؟!  

يادمان نمي رود تصاويري كه در روزها و حتي ماههاي ابتدايي ماجرا از رسانه ها پخش مي شد ، تصاويري بسيار تار و مبهم بود كه مدعي بودند توريستهاي عبوري بطور تصادفي آنرا گرفته اند ؟! اما از آنجا كه حافظه عمومي ملتها ضعيف است و گذر زمان به عنوان بزرگترين ابزار مورد استفاده توسط سياستمداران و دولتمردان بسياري مسائل و مشكلات را حل مي نمايد ! ، چيزي كه در سالهاي بعد و مخصوصا اين روزها شاهد آن هستيم پخش تصاويري بسيار واضح و شفاف از تمامي زوايا و حتي نزديكترين نقاط محل حادثه است كه هر آدم با بهره هوشي پايين هم اگر دقت كند كاملا متوجه مي شود كه از قبل دهها دوربين در نقاط مختلفي كار گذاشته شده بود تا امروز پس از سالها اين تصاوير واضح را در معرض ديد عامه كم حافظه ملتها قرار دهند و در حاليكه همگان غرق در شگفتي از لحظه برخورد دهانشان باز مانده و چشمانشان خيره شده بطوريكه به اصل ماجرا توجهي نمي كنند ، از آن بهره برداري كنند ؟!!

اما كودتاي عجيب و دوساعته تركيه آن هم در معرض مستقيم انظار جهانيان و بخصوص ملت تركيه ؟!

قطعا هيچ دولت و حكومتي به يكباره نمي تواند با تمامي مخالفان خود برخورد نمايد بطوريكه هيچگونه عكس العمل و مواجهه اي پيش نيايد . اما فقط طراحي يك بازي ساده و هوشمندانه تمامي شرايط و زمينه هاي لازم مخصوصا افكار عمومي مردم تركيه و تمامي دنيا را فراهم مي نمايد تا دولت حاكم به يكبار مجاز شود چندين هزار مخالف خود را بازداشت و احتمالا تعداد زيادي از آنها را معدوم نمايد ، و حتي براي اين برخورد ستايش شود !! . مطمئنا دولت حاكم تركيه تا سالهاي سال از دستاوردهاي اين بازي فكري خود بهره خواهد برد و تا آينده اي نامعلوم با مرتبط ساختن تمامي مخالفان خود با اين علي الظاهر توطئه نافرجام !! بدون هيچگونه دغدغه خاطر و نگراني از افكار عمومي ملت تركيه و بازخوردهاي آن ، مخالفان را سركوب خواهد نمود .

تا فرداهايي بهتر.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا