مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت : برنامه ریزی بر مبنای توانمندی های دولت و بخش خصوصی در کنار شناخت همه جانبه از وضعیت بیماران مبتلا به بیماری های خاص در استان به حل مشکل اشتغال آنها کمک می کند. .

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز دوشنبه 28 تیرماه ، نشست هماهنگی و بررسی وضعیت اشتغال بیماران خاص استان با حضور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، معاون مركز برنامه ريزي،نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات استانداری ، مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط  و نمایندگان انجمن های بیماری های خاص و بخش خصوصی  استان در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد در این نشست اظهار داشت : بیماری های خاص به بیماری هایی گفته می شود که در جامعه عمومیت ندارند و به صورت خاص درمان می شوند و جامعه با آن در ارتباط می باشد که این بحث یک موضوع حاکمیتی تلقی می شود و نیازمند توجه بیشتر نسبت به سایر بیماری های حوزه بهداشت و درمان است.
"مجید جوادیان زاده" در مورد وضعیت اشتغال بیماران خاص بیان کرد: در استان تعدادی افراد مبتلا به بیماری های خاص وجود دارند که هزینه های درمان این افراد بسیار بالاست و بسیاری از آن ها با توجه به وضعیت خانوادگی نیازمند شغل می باشند.
جوادیان زاده ادامه داد: با توجه به اینکه افراد مبتلا به بیماری های خاص دارای شرایط جسمی و روحی ویژه ای هستند فقط در فضاهای خاصی می توانند مشغول به کار شوند و امیدواریم برای ایجاد اشتغال آنها بتوانیم افق روشنی را در پیش رو داشته باشیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خاطرنشان کرد: در تکالیف بخش دولتی طبق قانون، سه درصد از سهمیه  استخدامی نهادهای دولتی برای معلولان در نظر گرفته شده که باید این مهم به صورت مداوم و موثر پیگیری شود.
جوادیان زاده گفت: باید شرایط و ظرفیت های حمایتی موجود از  بیماران خاص را شناخته و با کمک فرمانداران آن را به شهرستان ها نیز انعکاس دهیم تا کمیته های فعال در کل استان بتوانند در جمع بندی بانک اطلاعاتی و معرفی روش های حمایتی نهایت همکاری را داشته باشند.
وی افزود: موضوع آموزش های مهارت محور بیماران خاص نیز از مواردی است که اگر با توجه به شناخت از علاقه، توانایی، مهارت و نیاز بازار کار برای این بیماران در نظر گرفته شود، می تواند موثر واقع گردد.
جوادیان زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: باید در صنعت سر فصل و فضایی برای حل آسیبهای اجتماعی باز شود تا المان های شرکت های صنعتی و اقتصادی به سمت برندهای انسانی و حمایتی حرکت کنند زیرا امسال سال "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است و اشتغال انعطاف پذیر یکی از ابعاد مهم این موضوع می باشد.
معاون مركز برنامه ريزي،نوسازي و توسعه فناوري اطلاعات استانداری نیز در این جلسه اظهار داشت: شرایط استخدامی  بیماران خاص طبق بند هفت ماده قانونی حمایت از معلولان همان سه درصدی است که قانون تکلیف کرده است و باید فراهم شود.
" سیدحسن سالاری " افزود : دو موضوع تعریف شرایط و ویژگی های فرد مشمول این قانون و افراد دارای کد از بهزیستی موضوعاتی هستند که نیازمند پیگیری برای دسترسی به اطلاعات بهتر در تعریف شرایط اشتغال بیماران خاص و معلولان باید مورد بررسی قرار گیرند.
گفتنی است در این نشست مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط و نمایندگان انجمن های بیماری های خاص و بخش خصوصی استان به ارائه گزارش و پیشنهاداتی برای فراهم شدن بسترهای لازم در راستای ایجاد اشتغال برای بیماران خاص استان پرداختند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا