ریيس دانشگاه يزد به همراه رییس کتابخانه مرکزی این دانشگاه روز گذشته با حضور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان یزد از بخش‌های تخصصی فهرست‌نویسی اسناد، آرشیو شفاهی و کتابخانه این مرکز بازدید کردند.

رییس دانشگاه یزد در این بازدید با اشاره به کارکردهای تحقیقاتی اسناد تاکید کرد: باید زمینه‌های بهره‌مندی پژوهشگران از منابع مختلف اعم از اسناد مکتوب یا آرشیو شفاهی تا جایی که امکان دارد فراهم شود.
دکتر محمدصالح اولیاء همچنین با تاکید بر همکاری مابین دانشگاه یزد و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان برای شناسایی و انجام مصاحبه با نخبگان و جمع‌آوری تجارب افراد افزود: اگر زمینه استفاده از مصاحبه‌های انجام شده در مرکز اسناد برای محققان فراهم شود، فرصت‌های مطالعاتی و پژوهشی مناسبی را ایجاد خواهد کرد.
مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان نیز در این بازدید توضیحاتی در خصوص فرآیندهای اسنادی ارائه کرد و افزود: پروسه‌های اسنادی در این مرکز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دسترسی آسان را برای پژوهشگران در برداشته باشد و کلیه اسناد پس از فهرست‌نویسی در سامانه‌ای تحت وب، بارگذاری می‌شوند که قابلیت جستجوی دقیق برای آن تعریف شده است.
داود پاک‌طینت همچنین در خصوص پایان‌نامه‌های دانشجویی، با قدردانی از رییس دانشگاه یزد به دلیل همکاری در اجرای قانون واسپاری پایان‌نامه‌های دانشجویی، خاطر نشان کرد: این مرکز تدابیری اندیشیده است تا ضمن فراهم شدن امکان استفاده محققان از پایان‌نامه‌ها، حقوق معنوی نویسندگان آن حفظ شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا