مجموعه باغ حجت آباد وزیر جهت بهره برداری به سرمایه گذار بخش خصوصی تحویل گردید.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد مسئول نمایندگی این اداره کل در شهرستان اشکذر درخصوص این بنای تاریخی گفت: این مجموعه با قدمتی بیش از صد و چهل سال، متعلق به دوران قاجاریه می باشد که در سی کیلومتری شمال غربی شهر یزد، جنب ترانزیتی جاده تهران ـ یزد قرار دارد و شامل: باغ، عمارت، حمام، آب انبار، کالسکه خانه، بازارچه و کاروانسرا است.

سیدمحمدجعفر میرجلیلی عنوان کرد:  لازمه حفظ و نگهداری این بنا تغییرکاربری و واگذاری آن به بخش خصوصی به منظور بهره برداری بهتر است که در این راستا  بخشی از عملیات مرمتی بنا اجرا و قسمت های کالسکه خانه، عمارت شاه نشین، حمام تاریخی مرمت و باغ به صورت کامل احیا گردید.

وی خاطرنشان ساخت: با وجود برخي مشکلات مالکيتي و حقوقي، واگذاري اين مجموعه نفيس به تعويق افتاد اما پس از گذشت هفده سال و پيگيري انجام شده مشکلات مرتفع و بنای فوق آماده واگذاری به بخش خصوصی شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: قرارداد واگذاری مجموعه به مدت سیزده سال توسط صندوق حفظ و احیا بناهای تاریخی منعقد گردید که براساس آن مقرر شد سرمایه گذار بالغ بر بیست و هشت میلیارد ريال در مجموعه سرمایه گذاری کند و طی توافق انجام شده این سرمایه گذاری به مدت یک سال انجام و سپس باغ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

میرجلیلی در پایان اظهار امیدواری کرد: با توجه به موقعیت این مجموعه و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتي شمال به جنوب کشور اين منطقه به يکي از نقاط پر بازديد گردشگري ـ اقامتي استان تبديل شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا