رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه رسانه فیلم و سینما به دلیل ساختار خاص ، تاثیرگزاری بیشتری نسبت به تصویر و نوشته دارد گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش گامی بلند در فرهنگ سازی ورزش خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، فهیمه سهیلی راد در گفتگو با سایت جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش در خصوص برگزاری این جشنواره و تاثیرات آن در توسعه ورزش در جامعه گفت: به طور کلی رسانه فیلم و سینما به دلیل ساختار خاص ، تاثیرگزاری بیشتری نسبت به تصویر و نوشته دارد.

وی افزود : سلامت جسمی به دلیل نوع فرهنگ و کار مردم جامعه و اینکه بی تحرکی و پشت میز نشینی در جامعه غالب و مشکل ساز شده است و در مردم به عادت تبدیل شده که ورزش حتی نرمش های روزانه را انجام نمی دهند. بنابراین چنین جشنواره هایی می تواند تبلیغ شرایطی باشد که مردم برای سلامت جسمی و روحی نیازدارند همچنین اگر تبلیغ ورزش همگانی باشد می تواند روحیه جمعی را هم تقویت کند و از هزینه های بالای درمان در جامعه جلوگیری کند.

رئیس اداره سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد  اظهار داشت: با جشنواره سه دقیقه با ورزش می توانیم  به جنبه های گوناگون ورزش نگاه کنیم نه صرفا تبلیغ اینکه ورزش خوب است باید به تاثیرات جسمی و روانی  و هر چه که می تواند از طریق ورزش به ما منتقل شود پرداخته شود.

سهیلی راد اضافه کرد : پرداختن به تاثیرات ورزش در  سلامت روحی روانی می تواند برای جمعیت جوان خیلی مهم باشد.با توجه به اینکه امروزه گرایش جمعیت جوانان به ورزش برای اینکه از نظر جسمی و روحی شاداب و فعال باشند کم شده و موبایل و مشغول شدن به فضاهای مجازی جای آن را گرفته و مشکلات آن را در آینده نمایان خواهد شد، به همین دلیل جشنواره سه دقیقه با و ورزش می تواند کمک خیلی خوبی باشد.

وی در ادامه در خصوص حمایت های اداره سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش تصریح کرد: اداره سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بنا بر ماهیت و هدف خود در بحث تخصصی و فنی همچنین اطلاع رسانی همکاری داشته و آمادگی داریم برای بهتر برگزار شدن  جشنواره کمک کنیم تا این جشنواره هرچه بهتر برگزار شود.

سهیلی راد با مثبت ارزیابی کردن برگزاری کارگاه های جانبی جشنواره ملی فیلم کوتاه سه دقیقه با ورزش خاطرنشان کرد: انسجام برگزاری کارگاه های جانبی بسیار مهم است و اینکه به شکلی برنامه ریزی شود تا خروجی مفید و مستقیم از آن بگیریم و کارگاه ها به هدف جشنواره کمک کند و در جهت بهبود کیفیت جشنواره باشد چراکه ناهمگون بودن باهدف در برخی از کارگاه های حاشیه جشنواره ها مشاهده می شود که کمکی به برگزاری جشنواره نمی کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا