مدیر کل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد درآمد استان یزد از رشد و بهبود درآمد های عمومی استان در پنج ماهه اول سالجاری خبر داد و گفت: میزان درآمد های وصولی در این مدت 22 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، " علی نمازی " در جلسه ستاد درآمد و تجهیز منابع استان، افزود: در همین مدت، چهار هزار و 834 میلیارد ریال درآمد از منابع مختلف وصول و به خزانه واریز شد.

وی درآمد مصوب پنج ماهه امسال را پنج هزار و 225 میلیارد ریال بیان کرد و اظهار داشت: میزان وصولی نسبت به مصوب هفت درصد کاهش دارد.

وی بیشترین میزان درآمد استان را حدود 93 درصد در بخش مالیات اعلام کرد و گفت: 16 درصد درآمدها نیز مربوط به درآمدهای متفرقه ، 5/5 درصد مربوط به خدمات و فروش کالا و بقیه جرائم و خسارات بوده است.

وی با بیان اینکه مجموع درآمدهای مالیاتی استان در سالجاری چهار هزار و 644 میلیارد ریال است افزود: این رقم نسبت مدت مشابه سال 94 ،  25 درصد افزایش و نسبت به مصوب پنج درصد کاهش دارد.

دبیر ستاد درآمد استان یزد تصریح کرد: در پنج ماهه اول سالجاری افزون بر سه هزار میلیارد ریال  مالیات به صورت مستقیم در بخش های حقوق دولتی و خصوصی ، مشاغل ، مستغلات،  ارث ، حق تمبر ، نقل و انتقالات املاک و سهام و معوقه اشخاص غیر دولتی وصول شده است که نسبت به مصوب و مدت مشابه سال قبل به ترتیب 15 و 34 درصد رشد دارد.

به گفته وی در بخش درآمدهای غیر مستقیم نیز یک هزار و 632 میلیارد ریال در بخش های ارزش افزوده ، عوارض خروج از کشور، شماره گذاری و نقل و انتقال خودرو ، کالا و خدمات دریافت شده که نسبت به مصوب 28 درصد کاهش و نسبت به مشابه پارسال 10 درصد افزایش دارد.

از مجموع 12 هزار و 541 میلیارد ریال درآمد مصوب استان در سالجاری ،  11 هزار و 756 میلیارد ریال مربوط به بخش مالیات می باشد.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا