یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی استان یزد- یزد- فرمانده انتظامی استان از دستگیری اعضای یک باند حرفه ای که با اقدامات فریبکارانه و مانورهای متقلبانه دست به کلاهبرداری سه هزار میلیارد ریالی از شهروندان زده بودند خبر داد.

سردار "ایرج کاکاوند" در گفت و گو با واحد دریافت خبر یزدفردا، درباره جزئیات این خبر گفت: با توجه به دریافت خبری مبنی بر حضور افراد غیربومی در شهر یزد و انجام فعالیت های غیرقانونی در قالب یک "موسسه مالی" بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات ماموران پلیس، نشانگر این بود که این افراد با اجاره یک دفتر در منطقه صفائیه یزد و حضور با خودروهای گران قیمت در سطح شهر، خود را از کارمندان این موسسه مالی معرفی کرده و پس از آن با اقدامات فریبکارانه املاک شهروندان را قیمت گذاری کرده و آن را خریداری می کنند.

سردار کاکاوند افزود: اعضای این باند با اعلام اینکه "موسسه مالی برای تبدیل شدن به بانک نیاز به اسناد مالکیت دارد" پس از خرید ملک های شهروندان با ارزشی بالاتر از ارزش واقعی آن، به جای پرداخت وجه، اوراق سهام بدون پشتوانه موسسه را به نام افراد ثبت می کردند.

وی ضمن اشاره به هماهنگی های لازم و اخذ مجوزقضائی، خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس در یک عملیات ضربتی اعضای این باند چهار نفره را دستگیر و در بازرسی انجام شده از مخفیگاه آنها تعدادی کارت های افتتاح حساب، اسناد مالکیت، مبایعه نامه و قراردادهای محضری را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: متهمان در بازجویی های فنی و پلیسی کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی به کلاهبرداری سه هزار میلیارد ریالی از طریق خرید املاک شهروندان و سپس انجام امورات غیرقانونی در جهت قانونی جلوه دادن فعالیت های متقلبانه خود اعتراف کردند.

سردار کاکاوند ضمن اشاره به شناسایی چندین نفر از مالباختگان این پرونده، خاطرنشان کرد: اعضای این باند به کلاهبرداری و خرید ملک های مسکونی در استان های؛ اصفهان، سیستان و بلوچستان، البرز و کردستان نیز اعتراف و با دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای استان روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان یزد با بیان اینکه پرونده مربوطه در دست اقدام بوده و بررسی های بیشتر پلیس در این زمینه ادامه دارد افزود: شهروندان هیچگاه فریب تبلیغات موسساتی را که ادعای پرداخت سود بیش از حدمعمول به آنها را دارد نخورده و برای سرمایه گذاری به موسسات و مراکزی مراجعه کنند که فعالیت آنها قانونی و مورد تایید می باشد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا