به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، مدیر صنایع کشاورزی این سازمان بیان کرد:تا پایان سال جاری دو مورد از بزرگترین و پیشرفته ترین کشتارگاه های دام و طیور کشور در استان یزد با تجهیزات پیشرفته به بهره برداری خواهد رسید.
"علیرضا طاقه باف" کشتارگاه بزرگ صنعتی دام در شهرستان مهریز را به عنوان مجهزترین کشتارگاه استان یزد برشمرد و افزود:این واحد در زمینی به مساحت 75 هزار متر مربع و زیر بنای 24 هزار متر مربع احداث گردیده است که با راه اندازی آن فرصت اشتغال بیش از 200 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم  فراهم می شود.
وی ظرفیت تولید سالیانه این کشتارگاه را بیش از 22 هزار تن برآورد نمود به نحوی که روزانه 1200 رأس دام سبک و 110 رأس دام سنگین از استان یزد و استانهای همجوار در آن کشتار می شود.
طاقه باف میزان سرمایه گذاری انجام شده در این پروژه را بیش از 200 میلیارد ریال عنوان کرد. 
مدیر صنایع کشاورزی استان همچنین از راه اندازی کشتارگاه صنعتی طیور در شهرستان اشکذر  با سرمایه گذاری 190 میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم  140 نفر در زمینی به مساحت 30 هزار متر مربع و زیربنای 12 هزار متر مربع با ظرفیت کشتار روزانه 20 هزار قطعه مرغ در هر شیفت کاری خبر داد.
این مقام مسئول اهداف راه اندازی کشتارگاه های مزبور را عرضه گوشت قرمز و سفید با کیفیت در سراسر کشور و زمینه سازی صادرات آن به خارج از کشور، نگهداری گوشت به شیوه مناسب و بهداشتی با بهره گیری از امکانات سردخانه ای، اشتغالزایی، دسترسی آسان دامداران منطقه برای کشتار دام و تکمیل زنجیره تولید گوشت و کشتار متمرکز برشمرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا