سرپرست جمعیت هلال احمر استان بر ضرورت راه اندازی امداد هوایی یزد تاکید کرد و افزود: جمعیت هلال احمر استان با کمک های مدیریت محترم بحران استان ساخته شده است و برای تکمیل آن نیز مبلغ قابل توجه اعتبار نیاز است.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، «عباس احدپور» با اشاره به اهمیت تکمیل آشیانه امداد  هوایی برای انجام عملیات امداد ونجات هلال احمر، ادامه داد: در حال حاضر هنوز مشکلاتی در راستای تشکیل آن وجود دارد که که نبود بودجه مواجه گردیده ایم به محض اینکه منابع اعتبار تکمیلی حل شود با جدیت نسبت به راه اندازی آن اقدام خواهد شد.

وی افزود: برابر مقررات جمعیت هلال احمر کشور در صورتی که مالکیت پایگاه هوایی به جمعیت هلال احمر استان واگذار شود، تکمیل و تجهیز پایگاه ازهزینه های جاری بودجه کشوری انجام خواهد شد  اما هنوز این مهم میسر نشده است.

برابر جلسات گذشته مقرر شده است مدیریت محترم بحران استان پایگاه مذکور را تکمیل و به منظور بهره برداری در اختیار هلال احمر قرار دهد ، اگر این امر محقق شودمی توان در زمان های غیر اضطرار واحد های ذیربط دیگر از ان امکانات با تفاهم نامه های بین بخشی هلال احمر استان بصورت موقت بهره برداری نمایند و در شرایط اضطراری و حوادثی خاص در بعد وسیع مجموعه آشیانه بایستی جهت انجام عملیات امداد و نجات بطور کامل در اختیار جمعیت هلال احمر استان بوده تا نسبت به انجام خدمات امدادی ، نقل و انتقال کالا ها و تجهیزات لازم در حوادث و حتی مصدومین احتمالی آماده عملیات باشند.

لازم به ذکر است جمعیت هلال احمر با رویکردی جدید در فضاهای تعاملی با حوزه های بین بخشی بطور کامل اعلام آمادگی و هماهنگی لازم را خواهد داشت چرا که تمام دستگاه های ذیربط بمنظور ارایه خدمات انسان دوستانه در تلاش هستند لذا این جمعیت در کنار دستگاه های مربوطه با قدرت و توان ایستاده است.

احدپور با اشاره به اینکه یزد در مرکز محورهای مواصلاتی کشور قرار گرفته و آمار تصادفات آن بالا است، بر ضرورت تسریع در تکمیل پایگاه هوایی تاکید کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا