مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: از جمله مهم ترین کارکردهای دامپزشکی نقش نظارتی این ارگان بر روند پرورش، حمل، کشتار و توزیع فراورده های خام دامی می باشد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: از جمله مهم ترین کارکردهای دامپزشکی نقش نظارتی این ارگان بر روند پرورش، حمل، کشتار و توزیع فراورده های خام دامی می باشد. این نظارت ها به صورت دائمی در تمام ایام سال در جریان می باشد و تمامی واحدهای تحت پوشش دامپزشکی را شامل می شود. البته در طی مناسبت های خاص این نظارت ها تشدید می گردد. در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان یزد ذبح بهداشتی و شرعی دام های قربانی در ایام عزاداری محرم را تحت نظارت ویژه خود قرار می دهد.

دکتر علی اکبر حدادزاده خاطر نشان کرد: سازماندهی و تجهیز اکیپ های ثابت و سیار با حضور پرسنل فنی دامپزشکی و ناظرین شرعی، اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص دایر بودن کشتارگاه دام شهرستان ها و تماس و مکاتبه با هیات های مذهبی جهت ذبح دام نذری در محل کشتارگاه و هماهنگی در خصوص اعزام اکیپ های بازرسی جهت نظارت شرعی و بهداشتی بر دام های کشتاری از مهمترین اقدامات می باشد.

این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: تعداد 25 اکیپ ثابت و سیار با همراهی 14 دکتر دامپزشک، 15 بازرس بهداشت گوشت به عنوان پرسنل عملیاتی در نظر گرفته شد که در روزهای تاسوعا و عاشورا در دو شیف کاری از ساعت 7 الی 21 به اجرای نظارت شرعی و بهداشتی پرداختند.

دکتر حدادزاده در پایان از شهروندان و مسئولین محترم هیأت های مذهبی تقاضا نمود با کشتار بهداشتی و شرعی دام های قربانی در این ایام و استفاده از خدمات كشتارگاه ها، به حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک و آلودگی های زیست محیطی یاری رسانند. ضمنا تلفن گویای 1512 و تلفن های 14-36237411 آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان در این زمینه می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا