به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دویست و سی ودومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با تسلیت اربعین امام حسین ع گفت: به کوری چشم دشمنان اسلام مراسم اربعین امسال به خواست خدا، بسیار با عظمت تر از سالهای گذشته برگزار شد که حضور میلیونی زائران ابا عبدالله الحسین ع در این اجتماع حسینی نمایانگر این عشق و ارادت بود.

حجت الاسلام عباس زارع ضمن تشکر و قدردانی از حضور مردم کشورمان و بخصوص مردم شریف شهر یزد در این مراسم یادآور شد: این حضور رعب و وحشتی را در دل داعش و حامیان آن ایجاد کرده است و ادعاهای آنان مبنی بر تهدید زائرین کاملا پوچ و بی اساس می باشد و هرساله بر تعداد عاشقان کاروان اربعین اضافه می شود.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت آغاز هفته بسیج، از زحمات و تلاش های این قشر مردمی قدردانی کرد و گفت: برای جانبازان و آزادگان بسیجی هم آرزوی سلامتی و تندرستی را داریم.

در ادامه سید محمد رضا مدرسی عضو شورای اسلامی شهر یزدضمن بیان مسئله اجرای طرح کف سازی در خیابان قیام و پارکینگ آن افزود : اجرای طرح کف سازی در خیابان قیام بسیار کار خوب و پسندیده ای می باشد اما باید رضایت بازاریان این محدوده هم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قرار بود پارکینگ هایی با ظرفیت بیش از 600 خودرو در محدوده طرح تعریف و جانمایی شود گفت: به نظر می رسد در اجرای این طرح به مسئله احداث پارکینگ توجه نشده است که با این وضعیت قطعا بازار با مشکل مواجه خواهد شد و بازار از رونق و جنبه اقتصادی می افتد و این اتفاق تاثیرات فرهنگی و اجتماعی منفی را برای بافت تاریخی و با ارزش یزد به دنبال خواهد داشت که با سیاست های کلی رونق بافت تاریخی در تضاد می باشد.

مرتضی شایق دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در این زمینه افزود: موضوع کف سازی خیابان قیام هم در کمیسیون عمران و هم در صحن شورا بررسی شده است و مصوبه ما هم این بوده که این طرح در کمیسیون ماده 5 و شورای ترافیک بایستی بررسی و پس از تصویب در آن کمیسیون و شورا قابل اجرا می باشد و در این زمینه شورا بر مصوبه خود مبنی بر مشروط به احداث پارکینگ در این خیابان تاکید دارد.

همچنین در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد ضمن بررسی نامه های ارجاعی به صحن شورا، موضوع اساسنامه سازمان آرامستانهای شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا