استاندار یزد جمعه شب پنجم آذرماه سال جاري با حضور در آيين پاياني هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزان کشور كه در سالن وحدت يزد برگزار شد، گفت: امیدواریم زمینه ها فرآهم شود تا ابتکارات و نوآوری جوانان کشور در سطح جهانی مؤثر واقع شود.

به گزارش دفتر استاندار و ر‌وابط عمومی استانداری یزد، آيين پاياني هشتمین دوره مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری دانش آموزات کشور با حضور استاندار یزد، مدیرکل آموزش و پرورش یزد، مدیرکل پارک علم و فناوری یزد، مدیران و آموزگاران و دانش آموزان مبتکر و نوآور سراسر کشور در سالن وحدت یزد برگزار شد.
استاندار یزد در این بخش ديگري از سخنان خود، دانش آموزان را سرمایه ها و آینده سازان اصلی کشور دانست که می توانند با خلاقیت، ابتکار و نوآوری خود عرصهٔ شکوفایی را برای کشور خود و دیگر کشورها فراهم کنند.
«سیدمحمد میرمحمدی» توجه والدین به شکوفایی استعداد فرزندانشان را ارزشمند خواند و از آنها خواست از فرزندان خود مراقبت کنند تا فرزندان این کشور، مسیر ابتکار و نوآوری را از دست ندهند.
وی يادآور شد: خلاقیت، نوآوری و ابتکار یکی از محورهای اساسی توسعه است و هرچه در این زمینه بكوشيم کم است، از این رو، ما باید عرصهٔ خلاقیت و ابتکار را برای جوانان گسترش دهیم.
به گفتهٔ میرمحمدی، فرزندان ما در پی نشان دادن توانمندی های خود هستند و در این میان مهم این است که ما چه زمینه هایی را برای آنها فرآهم کرده و چگونه به آنها توجه کرده ایم.
رئیس شورای آموزش و پرورش استان افزود: فرزندان ما نیاز به محبت و توجه دارند و بیشترین نقش تأثیرگذار در شکوفایی استعدادهای آنها را پدر و مادرهایی دارند که فرزندانشان را ارزیابی، استعدادسنجی و تشویق کرده و این گونه موجب رشد و پيشرفت آنها می شوند.
وی  ادامه داد: حضور گستردهٔ دانش آموزان در مسابقات ملی ابتکارات و نوآوری، نشان از عشق و علاقهٔ آنها به علم و فناوری است که در اینجا نیز نقش خانواده ها دارای اهمیت است.
استاندار یزد گفت: امیدواریم افزایش ارتباط بین دانشگاه، آموزش و پرورش و پارک های علم و فناوری، به توسعهٔ فناوری و کسب ارزش افزوده برای کشور بينجامد.
میرمحمدی با بيان این پرسش که مگر جوانان کشور ما نمی توانند نیازهای دنیا را فرآهم کنند و ارزش افزودهٔ آن را به خود و کشورشان پيشكش کنند، گفت: حضور ایرانیان در هر زمينه‌ای چشمگیر و نشان از ظرفیت بالای آنها بوده است و بي‌گمان اگر افتخاراتی بدست نيامده، به دلیل فرآهم نبودن زیرساخت ها است.
وی با بیان اینکه ما باید در همهٔ عرصه ها از استعدادهای بي‌شمار فرزندان این کشور بهره بگیریم، افزود: هنرنمایی، ابتکارات و نوآوری های جوانان ما، نه تنها باید به از ميان برداشته شدن مشکلات کشورمان بينجامد، بلکه مي تواند زمینهٔ رفع مشکلات جهانی را نيز فرآهم کند.
استاندار یزد ادامه داد: جوانان این کشور باید به گونه ای با علم و فناوری سرشته شده باشند که دیگر کشورها را نيازمند خود کنند نه اینکه خودشان نیازمند آنها باشند.
میرمحمدی در پایان سخنان خود گفت: بر خود لازم و وظیفه می دانم که برای رشد و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان استان یزد و آینده سازان این کشور، همهٔ توان و كوشش خود را به کار بگیرم.
گفتنی است مسابقات ابتکارات و نوآوری دانش آموزان، رویدادی علمی و زير پوشش کمیسیون ملی یونسکو و دانشگاه upm مالزی است که در رشته های رباتیک، هوافضا، زیست شناسی، انیمیشن سازی، اپلیکیشن سازی اندروید، شیمی و نجوم در تاریخ چهارم و پنجم آذرماه در محل دانشگاه یزد برگزار شد.
گفتنی است در پایان این آيين كه با همکاری وزارت آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و دانشگاه یزد برگزار شد با اهدای جوایز و لوح تقدیر از سوی کمیسیون ملی یونسکو و وزارت آموزش و پرورش از دانش آموزان برگزیده تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا