استاندار يزد به مناسبت روز جهاني معلولان پیامی صادر کرد.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، متن کامل پیام «سیدمحمد میرمحمدی» استاندار یزد به شرح زیر است:
بسمه تعالی
چو عضوي به درد آورد روزگار                                                     دگر عضوها را نماند قرار
همواره درصدي از جمعيت بشري در جوامع گوناگون را معلولان تشكيل مي دهند، انسان هاي عزيز و بزرگواري كه نه به اختيار بلكه به علتهای مختلف دچار نقص جسمي، ذهني، حركتي و حسي شده اند.
انسان هايي كه از جوهرۀ انساني، توانايي ها و استعداد هاي بالقوه الهي برخوردارند، با ما زندگي مي‌كنند، با ما حقوق اجتماعي و انساني مشتركي دارند و بر ماست كه رنج آن ها و محدوديت هاي زندگيشان را حل كنيم و بر همه مديران، مدبّران، صالحان و مؤمنان جامعه است كه به نيازهاي خدماتي، اجتماعی، فرهنگي، زمينه‌هاي رشد فكري، سلامت جسمي، بهداشت رواني و اشتغال آنان بينديشند و تمهيدات لازم را به كار گيرند.
آدمي به روح است و وقتي انسانيت قوي باشد نارسايي جسمي معلول مشكل نخواهد داشت و مشاركت اجتماعي و اشتغال موجب هويت و تشخص اجتماعي مي شود و اعتماد به نفس به وجود مي آورد.
هيچكس نبايد در جامعه احساس انزوا كند و در اندوه تنهايي غرق شود، امروزه با آثار ارزشمند فكري، هنري و حتي در مواردي شايستگي‌هاي كاري كه از ناحيه معلولان مشاهده مي‌شود بر كسي پوشيده نيست كه مشكلات جسمي مانع از حضور در عرصه هاي گوناگون زندگي نيست و شكوفايي، درخشش و رشد به همه افراد بشري تعلق خواهد داشت و همه مي‌توانند در جامعه اي مهربان، همراه و نوع دوست زندگي كنند و با اراده، ايمان و توكل بر خدا رستگاري را در آغوش گيرند.
سیزدهم آذر ماه روز معلولان است، روزي كه توجه آحاد جامعه بيش از پيش به مسائل و مشكلات معلولان معطوف مي گردد و آگاهي عموم درباره پيدايش معلوليت و جلوگيري از آن ها در جامعه افزايش مي‌يابد.
سیزدهم آذر ماه روز همراهي و همياري با معلولان است نه روز ترحم و دلسوزي و روز تفكر دوباره درباره اين حديث است كه «هر كه صبح بيدار شود و در فكر اصلاح امور مسلمين نباشد، مسلمان نيست» و اصلاح امور محدوده گسترده اي دارد كه غفلت از آنها آسيب به جامعه و آسيب به خويشتن خويش است.
اينجانب اين روز عزيز را به همه معلولان تبريك عرض مي كنم و اميدوارم خداوند سلامتي كامل به همه آنها مرحمت نمايد و توفيق، عزّت و سربلندي را نصيبشان سازد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا