معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در نشست هم انديشي خيران استان با اشاره به برگزاري همايش ملي خيرين و توسعه اجتماعي در يزد گفت: هدف اصلي از برگزاري اين همايش، شناسايي ظرفيت هاي خيري در بعد ملي براي ساماندهي دغدغه ها و آسيب هاي اجتماعي است.

به گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، بعد از ظهر سه شنبه 13 آذرماه نشست هم اندیشی خیران استان با حضور استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری، مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و خیران استان در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری یزد برگزار شد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در بخشي از اين نشست گفت: برگزاری همایش کشوری خیَرین به میزبانی استان یزد در پایان آذرماه فرصت ارزشمندي است که با حضور خیَرین سراسر کشور، جنبه هاي گوناگون آسيب هاي اجتماعي و ضرورت بهبود اين شرايط با استفاده از توانمندي هاي مردمي شناسايي شود.
«محمد علي طالبي» افزود: برنامه ها و كارگروه هايي پيرامون موضوعات اجتماعي از سوي وزارت كشور براي اين همايش برنامه ريزي شده تا فرصت تبادل نظر و هم انديشي در زمينه هاي گوناگون فراهم آيد.
طالبي با اشاره به ظرفیت ها و اقدامات اثرگذار خیَرین استان در زمينه گوناگون، يادآور شد: مسائل اجتماعي و كنترل آسيب هاي اجتماعي يكي از موضوعات مهم و مورد تاكيد مقام معظم رهبري است و كوشش خیَرین براي پرداختن به اين موضوع مي تواند در بهبود شرايط و حل آن بسيار تاثير گذار باشد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار در پايان سخنانش گفت: همايش پيش رو زمينه اي براي شناسايي نيازهاي اجتماع و اقدامات موثري كه خيُرين مي توانند در اين زمينه انجام دهند را فراهم مي آورد و بايد همه كوشش خود را براي بهره مندي موثر از اين فرصت ارزشمند به كار بگيريم.


خيّرين ظرفيت بزرگ اجتماعي در بهبود شرايط جامعه  


مديركل دفتر  امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد نيز در بخش ديگري از اين نشست گفت: همایش خیّرین و توسعه اجتماعی از دو سال پيش با توجه به اينكه خيُرين از بزرگ ترين ظرفيت هاي اجتماعي به شمار مي روند با هدف آشنايي با مسائل و مشكلات روز  در دستور كار قرار گرفته است.
«مجيد جوادیان زاده» برگزاري اين همايش را فرصتي براي مطرح شدن مسائل و مشكلات روز جامعه با حضور خيّرين دانست و افزود: ورود خيّرين به موضوعات اجتماعي مي تواند در بهبود بسياري از دغدغه ها و آسيب ها موثر واقع شود.
جواديان زاده يادآور شد: موضوع بهبود آسیب های اجتماعی از سوي مقام معظم رهبری مورد تاكيد قرار گرفته و بايد بخش هاي اجتماعي و دولتي در زمينه طلاق، فساد و فحشا، حاشیه نشینی و اعتياد به عنوان چهار محوری اصلي آسيب هاي اجتماعي برنامه ريزي و اقدام موثر انجام دهند.
مديركل دفتر  امور اجتماعي و فرهنگي استانداري يزد در پايان سخنان گفت: همايش خيّرين و توسعه اجتماعي كه در روزهاي 24 و 25 آذرماه و با حضور خيّرين و مسئولين كشوري به ميزباني استان يزد برگزار مي شود فرصتي موثر براي هم انديشي و آشنايي با ظرفيت ها و توانمندي هاي گوناگون و نيز براي بهبود مسائل اجتماعي به شمار مي رود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا