دورۀ آموزشی بیماری‌های نوپدید ویژۀ بانوان کارمند استان با موضوع ایدز از سوی دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری يزد در دانشگاه جامع علمی کاربردی استانداری برگزار شد.

به‌گزارش دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، دورۀ آموزشی بیماری‌های نوپدید با موضوع ایدز با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداري، مشاوران و نمایندگان امور بانوان و خانوادۀ دستگاه‌های اجرایی استان به مدت یک روز از سوی دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی روز دوشنبه 15 آذر ماه در محل این دانشکده برگزار شد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانوادۀ استانداری در اين دورۀ آموزشي بر ضرورت آگاهی زنان و دختران دربارۀ چگونگی بروز بیماری‌هایی مانند ایدز و نقش آموزش و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از این بیماری تأکید کرد.
«رقیه کرمانیان» این دورۀ آموزشی را دلیلی برای آگاهی بانوان کارمند استان دربارۀ این بیماری دانست و گفت: شما بانوان نمایندگانی برای انتقال این دانسته‌ها به دیگر بانوان کارمند در دستگاه‌ها هستيد.
در این دورۀ آموزشی نکاتی دربارۀ سلامت جسمی و تقسیم‌بندی بیماری HIV ، مراحل بیماری، تشخیص نوع عفونت، علایم و روش‌های پیشگیری از ایدز توسط «مرجان پدرزاده»، مدرس این دوره بیان شد.
گفتنی است در پایان این دورۀ آموزشی آزمایش تشخيص بیماری ایدز از بانوان كارمند استان گرفته شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا