با حضور اعضاي داوطلبان جمعيت هلال احمر شهرستان يزد مانور زلزله با رويكرد آموزشي در مركز پيش دبستاني بچه هاي مطهر اجرا گرديد

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد / حسین مجيبي فر سرپرست جمعيت هلال احمر شهرستان يزد با اعلام اين خبر گفت : امسال با مشاركت داوطلبان جمعیت هلال احمر شهرستان یزد مانور زلزله با رويكرد آموزشي در مركز پيش دبستاني بچه هاي مطهر با حضور اعضا کانون غنچه های هلال برگزار گرديد .

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت : در اين برنامه داوطلبان با حضور در مركز به ارائه آموزشهاي لازم در خصوص نحوه مقابله با زلزله و پناهگيري آموزشهاي لازم را به غنچه های هلال ارائه نموده و مربيان اين مركز نيز با نحوه اسكان و برپايي چادر امدادي و حمل مصدوم و  طريقه شناسايي مكانهاي امن در حين زلزله آشنا شدند.

مجیبی فر افزود : برگزاری چنین برنامه هایی نه تنها در کاهش خسارات جانی در زمان زلزله موثر است بلکه ترس بچه ها را نیز در زمان وقوع زلزله کم می کند.

وی هدف از برگزاری این مانور را پناه گیری، خروج اضطراری و آشنایی کودکان با  شماره تلفن های ضروری امدادی شامل 112، 125 و 115 و ... اعلام کرد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا