حجت الاسلام عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد در دویست و چهل و ششمین جلسه علنی این شورا ضمن تبریک میلاد مبارک امام حسن عسکری (ع) با اشاره به وضعیت نامناسب رودخانه مرکزی شهر یزد از شهردار خواست تا نسبت به استفاده از ظرفیت های این مکان برای استفاده شهروندان اقدام اساسی از سوی شهرداری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به  تخفیف پرداخت  عوارض برای شهروندان در ایام الله دهه فجر گفت: قرار بود شهرداری لایحه تخفیف عوارض ایام الله دهه فجر را به شورا ارسال کند تا شورا در راستای تسریع در امور، طرح را بررسی و جهت اطلاع رسانی اقدامات لازم صورت گیرد که هنوز برنامه ریزی در این زمینه انجام نشده است.

شهردار یزد در این جلسه به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به یزد و بازدید از بافت تاریخی و پروژه های شهرداری در بافت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با بازدیدی که به همراه معاون وزیر از پروژه کف سازی  امیرچخماق انجام شد موافقت اولیه در جهت واگذاری گاراژ علی چی به شهرداری انجام گردیدکه موافقت نهایی آن در تهران انجام می شود.

عظیمی زاده با بیان تعامل و همکاری اداره میراث فرهنگی با شهرداری ادامه داد: با واگذاری گاراژ علی چی به شهرداری، راستگرد خیابان سلمان به امام در دستور کار قرار می گیرد و همچنین در راستای ادامه مسیر راستگرد سلمان به امام،  تملکاتی انجام می شود.

وی همچنین در زمینه افتتاح زیر گذر خاتمی گفت: با تامین مخزن آب در این زیرگذر به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود تا شهروندان بتوانند از این مسیر استفاده نمایند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد هم در سخنان پیش از دستور خود ضمن تشکر از شهردار بابت پرداخت به موقع جقوق کارکنان و کارگران شهرداری، به نارضایتی بعضی از کارگران خدماتی شهرداری در عدم پرداخت حقوق از سوی بعضی شرکت ها اشاره کرد و از شهردار خواست تا با تدبیر مناسب این موضوع پیگیری و رفع شود.

سپنتا نیکنام با اشاره به تشکیل کمیته نوروز برای بررسی مسایل و مشکلات و کمبود ها، خواستار تشکیل این کمیته گردید تا با برنامه ریزی مناسب ، مسافرین نوروزی در ایام عید با مسایل و مشکلات کمتری مواجه باشند.

وی با بیان ساماندهی دست فروشان و شب بازاریها در سطح شهر ، گفت: با جلسات مختلفی که در این زمینه برگزار شد نهایتا برخی از پایانه های اتوبوسهای درون شهری جهت استقرار دست فروشان و شب بازاریها آماده گردید و در حال حاضر  بصورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد و امید است تا چند هفته آینده تمامی دستفروشان به این پایانه ها با کد مشخص منتقل شوند.

در ادامه جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد آقای بلوچ زهی رئیس شورای اسلامی استان زاهدان، مهمان صحن شورا بود و پیرامون مشکلات اسکان شهروندان زاهدان که برای درمان به یزد سفر می کنند، مباحثی مطرح شد.

اعضای شورای اسلامی شهر یزد و شهردار ضمن خیر مقدم به رئیس شورای اسلامی استان زاهدان، کمک به هموطنان را در هرجای این شهر وظیفه شرعی دانسته و بر تعامل و همکاری شورای شهر یزد و زاهدان در زمینه پیگیری این موضوع تاکید کردند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا