سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری یزد مشارکت بالا و حضور باشکوه مردم در انتخابات سال جاری را بهترین پاسخ به تلاش‌های دست‌اندرکاران انتخابات بیان کرد و گفت: تحقق مشارکت حداکثری وظیفۀ مستقیم روابط عمومی‌ها است.

یزدفردا" نشست مشترک سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری و مسئولین روابط عمومی فرمانداری‌های ده‌گانه استان با حضور و مدیرکل حوزه استاندار و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات روز سه‌شنبه 15 فروردین در سالن موحدین استانداری یزد برگزار شد.
«داود پاک‌طینت» در این جلسه مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، سلامت کامل و امنیت کامل انتخابات را چهار هدف ستاد انتخابات کشور و استان دانست و بیان کرد: مسئولان و مجریان انتخابات قانون‌مداری را چتری برای فعالیت‌های خود می‌دانند و همه امور را در سایه این مهم برنامه‌ریزی می‌کنند.
وی بابیان اینکه سلامت و امنیت کامل انتخابات دو رکن اساسی برگزاری این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی است، افزود: نقش روابط عمومی‌ها در انتقال احساس امنیت و سلامت کامل در برگزاری انتخابات غیرقابل‌انکار است؛ درنتیجه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده این بخش از کارگزاران دولت و نظام قرار دارد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری ایده پردازی و تولید محتوا را وظیفۀ روابط عمومی‌ها بیان کرد و عنوان کرد: تولید و انتشار محتوا با حمایت اقشار تأثیرگذار جامعه بر مبنای چهار هدف تعیین‌شده و باهدف برگزاری انتخاباتی پُرشور و باعزت در دستور کار است.
وی در خصوص رویکرد دولت در استفادۀ روابط عمومی‌ها از فضای مجازی، خاطرنشان کرد: طبق آخرین آیین‌نامه ابلاغی از سوی مرکز افتا، اطلاع‌رسانی و تبلیغات از طریق فضای مجازی منعی ندارد اما، انجام امور رسمی اداری از قبیل ردوبدل نامه‌های اداری از طریق شبکه‌های اجتماعی جُرم است و نباید انجام شود.
در ادامه این جلسه مدیرکل حوزه استاندار و رئیس کمیتۀ اطلاع‌رسانی و تبلیغات ستاد انتخابات استان اصلی‌ترین وظیفۀ روابط عمومی‌ها در انتخابات را «امیدآفرینی» و «جلب اعتماد مردم به نظام و مسئولان» بیان کرد.
وی ارتقای سطح آگاهی مردم و تبیین وظایف شوراها را دو رویکردی بیان کرد که باید روابط عمومی‌ها از طریق اطلاع‌رسانی و تبلیغات برای تحقق آن تلاش کنند.
گفتنی است در این جلسه پیرامون راه‌کارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات پیش رو بحث و تبادل‌نظر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا