رییس آموزش وپرورش مهریز : در جابجایی اعتبار مصوبه سفر ریاست جمهوری در مورد احداث آموزشکده فنی مهریز هیچ کس مقصر نیست.
عقیلی رییس آموزش و پرورش مهریز در گفتگویی اعلام کرد: طی سفر ریاست جمهوری به استان یزد مصوبه ای مبنی بر احداث و یا تجهیز و یا توسعه آموزشکده های فنی و حرفه ای به تصویب رسید و مقرر شد 2 واحد آموزشکده فنی و حرفه ای در شهرستانهای ابرکوه ومهریز احداث شود .
ساختمان آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان ابرکوه توسط خیری با فضای 50 هزار متر مربع مساحت با امکانات کامل از قبیل:بخش اداری کلاسهای درس خوابگاه کتابخانه و 4 باب کارگاه تحویل مدارس عالی کشور شد. ولی ما در شهرستان مهریز این امکانات را نداشتیم و اعتباری که برای آموزشکده فنی و حرفه ای مهریز که بالغ بر 700 میلیون تومان مشخص شده بود به دلیل عدم امکانات اولیه ونبود امکانات خاص به شهرستان ابرکوه اختصاص داده شد.
عقیلی گفت: شایعه وجود فرد خیر ی برای احداث آموزشکده فنی در مهریز باعث شد مسئله احداث این واحد آموزشی با مشکل روبرو شود . وی افزود برای حل مشکل به حجت الاسلام محصل همدانی نماینده مردم مهریز در مجلس مراجعه کردیم ایشان گفتند چون شما در مورد احداث آموزشکده اعلام کرده بودید فرد خیری هزینه احداث را می پردازد و یکبار طی نامه ای گفته اید که خیر حاضر است 1 میلیاردتومان هزینه کند ودر نامه بعدی 300 میلیون تومان و چون برای احداث خیر داشته اید طبق ماده کمیسیون 32 مجلس فرد خیر برای ساخت یک مکان آموزشی باید ابتدا به تعهداتش عمل کند بعد دولت در آن مکان هزینه و اعتباری قرار دهد. پس چون برای احداث آموزشکده در مهريز، فرد خیری وجود دارد بنابراین به شما اعتباری خاص برای احداث تعلق نمی گیرد .

 
عقیلی گفت :ما برای تجهیز و توسعه آموزشکده مکانهایی را به مدارس عالی کشور معرفی کردیم ولی مورد موافقت قرار نگرفت وما چون دیگر مکان مناسبی نداشتیم به مدارس عالی کشور اعلام کردیم .در این میان حجت الاسلام محصل همدانی گفت : اگر ما این اعتبار را به ابرکوه ندهیم از دست استان خارج می شود . پس اعتبار 700 میلیون تومانی آموزشکده فنی مهریز به ابرکوه اختصاص داده شد.
عقیلی افزود: شایعاتی که در سطح شهرستان مهریز مبنی بر مقصر جلوه دادن آموزش وپرورش و فرمانداری مهریز مبنی بر کم کاری در جذب اعتبار آموزشکده و انتقال اعتبار 700 میلیون تومانی آموزشکده فنی مهریز به ابرکوه را بی اساس دانست وگفت: در این مسئله هیچ کس مقصر نیست و تنها یک سری شایعات بی اساس باعث این مشکل شد و تا زمانی که خیر به تعهداتش عمل نکند دولت اعتباری برای این مکان نمی گذارد و من به مردم مهریز اعلام می کنم که ما برای به دست آوردن مجوز تاسیس آموزشکده فنی مکان مناسب نداشته ایم و نداریم ولی سعی می کنیم هر چه سریعتر این مشکل را حل کنیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا