یکصدونودوپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد بعد از قرائت قرآن کریم با حضور محمدرضا عظیمی‌زاده شهردار و غیاثی مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان وهیئت همراه دردومین هفته ازماه مبارک رمضان آغاز گردید.

به گفته سخنگو و  روابط عمومی شورای اسلامی شهرجیزد- درابتدای این جلسه حجت الاسلام شیخ عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهر یزد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران باوفایش از جمله شهید پاکنژاد گفت: انشالله خداوند توفیق ادامه راه این شهدای بزرگ را به ما عطا فرماید.

وی در ادامه ضمن تسلیت وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه (ع) به ترور نافرجام حضرت آيت الله خامنه‌ای اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این ترور نتوانست خدشه‌ای به راه امام و انقلاب ایجاد کند و اکنون نتایج پیشرفت انقلاب در دستان پربرکت مقام معظم رهبری به خوبی نمایان است.

در ادامه هریک از اعضا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر بخصوص شهید بهشتی و یاران باوفایش در دفتر حزب جمهوری اسلامی ، شهدا را افتخاری برای ملت و دولت ایران دانستند و ادامه راه شهدا را برای حفظ نظام و تداوم انقلاب لازم وضروری دانستند.

همچنین دراین جلسه حجت الاسلام مطهریان سخنگوی شورای اسلامی شهریزدبه مشکلات ترافیکی زیرگذرها در سطح شهراشاره کرد و اظهاراميدواري كرد: قبل از احداث هر زیرگذری درسطح شهر،درموردچگونگی رفع مشکلات ترافیکی تدابير اساسی اندیشیده شودتابا مشکلاتی که اکنون در میادینی همچون ابوذر،مهدیه و معلم شاهد هستیم، روبرو نباشیم.

سیدمحمدرضا مدرسی نماينده مردم در شورای اسلامی شهر در این جلسه از شهردار خواست تا با توجه به مشکلات کمبود آب در استان و بخصوص شهر یزد ، طرح های اساسی در خصوص تصفیه آب ارائه دهد و در این زمینه تبلیغات مناسب انجام شود.

سپنتانیکنام دیگرعضوشورای اسلامی شهریزد هم در ادامه این جلسه به تبلیغات نامناسب و بیش از حد سوئیت‌های غیرمجاز در سطح شهر اشاره کرد و از شهردار خواست تا با برنامه ریزی دقیق برای مقابله با تبلیغات بیش از حد این سوئیت‌ها که چهره شهر را نازیبا کرده است، تدابير اساسی اندیشیده شود.

دکترکاشفی‌زاده رئیس کمیسيون خدمات شهری شورای اسلامی شهر یزد در این جلسه از شهردار خواست تا در صورت نیاز و باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی ، نسبت به ایجاد کلینیک پزشکی ویژه کارکنان شهرداری تعاملاتی انجام شود.

 درادامه،محمدرضاعظیمی‌زاده شهرداریزدضمن پاسخگویی به سوالات هریک ازاعضا، گفت: خوشبختانه کار آسفالت معابر و ساخت پارکها در محلات با سرعت خوبی در حال انجام است که نتایج آن به زودی نمایان خواهد شد.

در ادامه نشست غياثي مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که در صحن علنی شورای اسلامی شهر حضور پیدا کرده بود از  برپایی نمایشگاه علوم قرآنی در استان خبر داد وافزود: در این نمایشگاه کتب مذهبی و دینی ، عرضه محصولات فرهنگی و هنری ، تابلوهای خوشنویسی و نقاشی ، آثار حجمی و ..... برپا خواهد شد.

وي از شورا وشهرداري خواست جهت بهتر برگزار شدن اين رويداد قرآني مساعدت نمايند.

گفتنی است که زمان برگزاری این نمایشگاه نیمه دوم ماه مبارک رمضان در حسینيه خیرآباد یزد خواهد بود.

در پایان این جلسه نامه های ارجاعی به صحن شورا مورد بحث وبررسی قرار گرفت.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا