حبیب حسن زاده : لزوم فراهم ساختن فضایی آرام و عاری از احساسات کاذب برای ملت، در تحلیل منطقی توافق، از نکات اساسی منطق گرایی و همدلی دولت با ملت خواهد بود داود پاک طینت : آمدن دو واژه "تحیت"و"تشکر" قطعا بر حسب عادت یا اتفاقی نیست.... و می تواند به رضایت ایشان تفسیر شود...

یزدفردا :پس از توافق هسته ای و پیام رهبر معظم انقلاب تفسیر های مختلفی از پیام ایشان ارائه شده است ودوستان به نکته های از پیام رهبر اشاره کرده و تفسیر می نمایند .

در گروه تلگرام یک یزدفردا :این دوبحث اینگونه پی گیری شده است :

فردایی :حبیب حسن زاده

فاکس نیوز:

برژنیسکی : اگر نبود مخالفت های رهبری ایران و صلابت مواضع وی ، ما از ژنو 3 دولت ایران را و بعضی گروهای سیاسی آن را تن به تنازلی داده بودیم که برنامه ی هسته ای ایران را کبریت بی خطر و در جایگاه یک انرژی پردردسر مالی برای ایران می کرد ، رهبر ایران کسی است که توانست برای اولین بار در تاریخ امپریالیستی آمریکا ما را وادار به تقبل فکر و نگاه خود نماید ...
لذا ایران با درایت رهبر خود پیروز معرکه دیپلماسی شد نه فرد دیگر
،
🔴فلینت لورت، استاد دانشگاه پنسیلوانیا و تحلیلگر ارشد سابق CIA گفت: 👈مدیریت آیت الله خامنه ای در مذاکرات هسته ای به هیچ وجه قابل قیاس با مدیریت اوباما نیست
👈برای اوباما منافع حزب بر منافع مردم اولویت دارد اما آیت الله خامنه ای، منافع مردم و امنیت ملی را پایه اصلی قدرت و اقتدار می داند و به دنبال قدرت به معنای لیبرالیستی نیست
👈به دو دلیل آیت الله خامنه ای دست برتر را دارد؛ تفاوت نگاه به سیاست، قدرت، منافع ملی و مردم، تفاوت در ذکاوت، هوشمندی و استفاده بهینه از داشته ها
👈آیت الله خامنه ای هم اکنون و فارغ از نتیجه، برنده مذاکرات است و به تمام اهداف خود رسیده است
پس از یک روز شانتاژ و هیاهوی کاذب جریان دولت در جریان پس از توافق هسته ای، و در فضایی که حتی صدا و سیما نیز همگام با جو حاصله از شانتاژ تبلیغاتی برخی عوامل معلوم الحال، کاملا یک طرفه و مشکوک، هیزم آتش فضای ملتهب و احساسی گردید، پاسخ مقام معظم رهبری به نامه ی آقای رئیس جمهور، آبی بود که بر آتش جو کاذب تبلیغاتی دولت ریخته شد.
همان طور که در یادداشت دیروز  نیز مطرح شده بود، لزوم فراهم ساختن فضایی آرام و عاری از احساسات کاذب برای ملت، در تحلیل منطقی توافق، از نکات اساسی منطق گرایی و همدلی دولت با ملت خواهد بود که در نامه ی حضرت آقا نیز به صراحت به آن اشاره شده است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای رئیس‌جمهور
با سلام و تحیت و تشکر از زحمات فراوان جنابعالی، اولاً لازم می دانم از تلاش پیگیر و پرطاقت هیئت مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای صمیمانه تشکر و قدردانی کنم و پاداش الهی را برای آنان مسألت نمایم، سپس، به سرانجام رسیدن این مذاکرات، گام مهمی است، با این حال لازم است متنی که فراهم آمده با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد و آنگاه در صورت تصویب، مراقبت از نقض عهدهای محتمل طرف مقابل صورت گرفته و راه آن بسته شود. به خوبی می دانید که برخی از شش دولت طرف مقابل به هیچ رو قابل اعتماد نیستند.
از ملت عزیز انتظار دارم که همچنان وحدت و متانت خود را حفظ کنند تا بتوان در فضای آرام و خردمندانه به منافع ملی دست یافت.
والسلام علیکم و رحمه‌الله
سید علی خامنه‌ای
۱۳۹۴/۴/۲۴

فردایی :حبیب حسن زاده


سلام تلاش بی وقفه فرزندان و نام اوران و بلنداندیشان و دلیر مردان این مرز و بوم که باعث توافق تاریخی در مقابل زیاده خواهان شد و جایگاه ایران وایرانی را ارتقا داد به همه دولت مردان تدبیر وامید تبریک میگویم.

 

فردایی :داود پاک طینت

برادر بزرگوار...سلام....
در تاثیر رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای و کسب امتیازات متعدد از مذاکرات، شکی نیست...
اما توجه شما را به دقت متن پیام ایشان جلب می کنم...
*پیام با سلام آغاز شده است. ..و در پیام رهبری به افراد و شخصیت ها متناسب با میزان توجه و عنایت ایشات متفاوت است. ...و آمدن دو واژه "تحیت"و"تشکر" قطعا بر حسب عادت یا اتفاقی نیست.... و می تواند به رضایت ایشان تفسیر شود...
*واژه "فراوان" بعد از واژه "زحمات" نشان از توجه ایشان و تاکید بر سختی کار مذاکره کنندگان است.
*واژه ."لازم می دانم" تاکیدی است بر تمایل قلبی ایشان به تشکر و گرنه می توانستند با یک عبارت ساده "با سلام و تشکر" از موضوع عبور کنند.
*واژه های "پیگیر و پر طاقت" پس از واژه "تلاش" صفاتی هستند که از توجه ایشان به تلاش های هیات مذاکره کننده و البته رضایت ایشان از این تلاش هاست.
*تاکید ایشان بر دقت در متنی که تهیه شده و ادامه ماجرا، حکایت از رضایت ایشان تا اینجا و رضایت به ادامه مسیر البته با پیش شرط عدم اعتماد به طرف مقابل است.
***و اما بخش بسیار مهم این پیام قسمتی است که ایشان خطاب به ملت ایران از "وحدت" و "متانت" و "فضای آرام" و "خردمندانه"سخن گفته اند....که دقت در این چهار واژه، نکاتی را روشن می کند...
*واژه "وحدت" نشان از دغدغه ایشان از ورود افرادی به بازی های بچگانه ی برد و باخت جناح های مختلف در داخل کشور دارد که می تواند برای ادامه مسیر سم مهلکی باشد.
*واژه"متانت" به نظر خطاب به جوانان باشد و بعضا افرادی که شاید اقداماتی خارج از عرف انجام دهند، حال می تواند فرد در جمع موافقان توافق یا منتقدان به توافق باشد.
*واژه فضای آرام" می تواند خطاب به رسانه ها باشد تا بیهوده دست به تحلیل های جنجال برانگیز نزنند و فضا را متشنج نکنند که البته هم رسانه های طرفدار دولت و هم منتقدان مورد نظر هستند.
*واژه "خردمندانه" می تواند منظور نظر ایشان، بزرگان هر جناح باشند که ایشان آنها را به خردورزی و پرهیز از اعمال و تحلیل های جناحی و بعضا احساساتی دعوت کرده اند.

 

 

نظر شما چیست:

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا