مدیر اجرایی دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد از تلاش برای برگزاری هر چه بهتر جشنواره دهم خبر داد.

حمید رضا صالحیه گفت: با توجه به جلساتی که همراه با دبیر جشنواره و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مرکز گسترش سینمای تجربی، انجمن سینمای جوان کشور و بنیاد فارابی داشتیم تفاهم نامه های با این مراکز منعقد شد. این تفاهم نامه در راستای حمایت های مالی و معنوی از فیلمسازان است.

وی افزود: انتظار ما این است که انجمن سینمای جوان دفتر یزد برنامه ای به کار ببرد تا با نظارت و پیگیری بتوان از فیلم سازان حمایت کرد و حتی هزینه هایی به آن ها پرداخت کرد تا سال آینده اتفاقات بهتری در جشنواره رقم بخورد. تلاش می کنیم این حمایت ها دائمی شود به نحوی که هر فیلمسازی که فیلم فاخر و درخور جشنواره بسازد دوباره و برای سال های بعد نیز حمایت شود. واقعیت این است که در این دوره از جشنواره کار خیلی خوب و فاخری از یزد نداشتیم و این یکی از ایراداتی است که باید برای رفع آن در سال های آتی تلاش کنیم.

صالحیه این مشکل را مسئله همه شهرستان ها عنوان کرد و گفت: متاسفانه به علت امکانات کم و عدم حمایت، فیلمسازان خلاق آینده دار جذب مرکز می شوند، در یزد نیز وضعیت به همین گونه رقم خواهد خورد. به همین دلیل مسئولان باید تمام انرژی خود را به کار ببرند تا چنین اتفاقی نیفتد.

مدیر اجرایی جشنواره دهم از پیشنهاد دائمی شدن دبیرخانه جشنواره رضوی خبر داد و افزود: موسسه توسعه آسمان هنر این آمادگی را دارد که با دائمی شدن دبیرخانه، جشنواره ای پویا و در خور نام امام رضا برگزار کند.

حمیدرضا صالحیه همچنین به همراهی شهرداری با جشنواره اشاره کرد و گفت: حمایت شهرداری از جشنواره را به صورت لایحه ای به شورای شهر تقدیم کردیم که اگر این لایحه، مصوب شود سالیانه بودجه ثابتی برای برگزاری جشنواره در نظر گرفته می شود که این خود کمک شایانی به پربارتر شدن جشنواره فیلم کوتاه رضوی است.

صالحیه در پایان گفت: باید از رقیه توکلی دبیر اجرایی جشنواره دهم تشکر کنم که شبانه روز تمام وقت و انرژی خود را برای این جشنواره گذاشتند. امید که به لطف و برکت نام امام رضا (ع)، جشنواره به بهترین شکل برگزار شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا