"جای من و توی اتاق بنداز"، کاری از امیر توده روستا از سینماگران جوان و شناخته شده ی کشور به بخش مسابقه جشنواره فیلم کوتاه رضوی رسیده است. این فیلم که از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است زمستان سال 93 ساخته شده است. وی تاکنون فیلم‌های «پات»، «رادیولوژی یک پرتره» ، «سیاه و سفید» و... را در کارنامه کارگردانی خود به ثبت رسانده است. توده روستا از اعضای هیئت انتخاب نهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی در یزد بود.

وی در خصوص وضعیت فیلمسازی در کشور اظهار کرد: فیلم کوتاه مثل همیشه  چه در زمینه تولیدات دولتی و چه خصوصی مشغول به کار است. به نظرم مجموعه بچه هایی که در زمینه فیلم کوتاه کار می کنند، به لحاظ فرمی و  مفهومی اتفاقات مهمی را رقم می زنند و در فستیوال های خارجی و داخلی همیشه فیلم های کوتاهی داریم که حرفی برای گفتن دارند و پیشنهادات جدیدی  حتی برای فیلم های بلند عرضه می کنند.

امیر توده روستا ادامه داد: مثال بارز این مسئله، سینمای دیجیتال بود که از پانزده سال پیش با فیلم کوتاه شکل گرفت و در ادامه فیلم های بلند هم به این شکل درآمدند و ظرف یک سال تمام سینماهای کشور مجهز به سیستم های دیجیتال شد. این به معنای خوب و بد ماجرا نیست بلکه آزمون و خطایی است که قطعا تجربیات زیادی در زمینه فیلم به ما می دهد و مسئولان نیز به این فکر می افتند که به فیلم کوتاه نیز توجه داشته باشند.

توده روستا به جشنواره رضوی اشاره و عنوان می کند: برآیند کلی من از این جشنواره این بود که این جشنواره توسط فیلمسازان اداره می شود و مسئولانی که در این جشنواره  هستند، نیز شناخت کافی نسبت به فیلمسازی دارند و با یک دید جامع به آن نگاه می کنند. طبیعتا وقتی به دید محتوایی و فرمی به جشنواره نگاه شود، کیفیت برگزاری ارتقا پیدا می کند.

وی اضافه می کند: جشنواره رضوی گام مهمی در ارتقای کیفی هنر فیلمسازی برداشته است و من افتخار می کنم که در جشنواره امسال شرکت کرده ام  و در جمع فیلمسازان حضور دارم .

توده روستا تصریح کرد: زمانی که من به عنوان هیات انتخاب بودم، فیلم های قابل قبولی در بخش اصلی و مناسبتی جشنواره ارائه نمی شد که امیدوارم با حمایت بیشتر از این تولیدات و در نظر گرفتن هزینه بیشتری برای آن، فیلمسازان بتوانند با موضوع مناسبتی این جشنواره بیشتر ارتباط برقرار کنند و فیلم هایی خوب به نمایش بگذارند.

وی در پایان  گفت: یزد بسیار شهر دلنشین و دوست داشتنی است و بهترین اتفاق در این جشنواره این است که کسانی رتبه بیاورند که فیلم های ارزشمند و خوبی ارائه داده اند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا