یزدفردا:پورسراجیان در جلسه امضای تفاهم نامه میان پارک علم و فناوری یزد و مجتمع حضرت جوادالائمه؛آزادی عمل و شرایط لازم جهت رشد نخبگان از ابتدای تحصیل شان فراهم شود

طی مراسمی تفاهم نامه همکاری میان پارک علم و فناوری استان یزد و مجتمع آموزشی حضرت جوادالائمه با حضور مدیران این دو مجموعه در تاریخ 25 مهر سال جاری در محل این مجتمع به امضای داریوش پورسراجیان رئیس پارک و غلامعلی سفید، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل مجتمع آموزشی جواد الائمه رسید.

این تفاهم نامه در راستای راه اندازی و مدیریت مرکز خلاقیت و نوآوری در مجتمع آموزشی جوادالائمه و استفاده از امکانات و ظرفیت های طرفین در حوزه های علمی، فرهنگی، رفاهی، آزمایشگاهی به منظور ترویج فرهنگ نوآوری و خلاقیت منعقد گردید.

در این جلسه داریوش پورسراجیان، رئیس پارک با اشاره به اینکه مرکز جوادالائمه از جمله مراکز آموزشی موفق و پیشرو در زمینه استفاده از خلاقیت و نوآوری دانش آموزی است گفت: متاسفانه نخبگان ما به دلیل نبود شرایط و بسترهای لازم در مقاطعی که می توانند اثرگذار باشند، اقدام به مهاجرت می نمایند.

وی افزود: باید آزادی عمل و شرایط لازم جهت رشد آنها از همان ابتدای تحصیل شان فراهم شود. 

پورسراجیان همچنین با اشاره به عدم برخورداری دانش آموزان از مهارت های ارتباطی اظهار داشت: متاسفانه دانش آموزان خلاق توانایی لازم را در زمینه ارائه طرح های خود نداشته به همین دلیل نمی توانند سرمایه گذار را برای پشتیبانی طرح خود قانع نمایند که این مهارت در مدارس باید به آنها آموزش داده شود.

گفتنی است، در پایان این جلسه ضمن ارائه گزارشی از برنامه های مرکز خلاقیت و نوآوری مجتمع آموزشی جوادالائمه، در زمینه بهبود و گسترش فعالیت های این مرکز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا