یزدفردا:مشاور طرح های بزرگ عمرانی کشور گفت: یزد پتانسیل بالایی در جذب سرمایه های خُرد مردم دارد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا، محمد رضا رفیعی در جمع مسئولان سازمان مدیریت با اشاره به اینکه یزد پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد و باید برای توسعه آن از مردم کمک گرفت، گفت: گردشگری 60  حوزه فعالیت دارد که یزد زمینه خوبی در گردشگری سلامت، مذهبی، تاریخی، طبیعی و ... دارد.

وی افزود: ایجاد طرح های بزرگ گردشگری در یزد با ورود دولت میسر نیست و می بایست از سرمایه مردم برای توسعه این بخش کمک گرفت.

رفیعی تصریح کرد که یکی از راه های جذب سرمایه های بزرگ برای این طرح ها، ایجاد شرکت سهامی عام است تا بتوان پول های خُرد را جمع آوری کرد.

وی تصریح کرد: سه عامل: موسسین خوشنام و معتبر، ارائه طرح جامع توجیهی اقتصادی و فنی و پشتیبانی مناسب از سوی مسئولان استان در موفقیت این شرکت سهم بسزایی دارد.

رفیعی گفت: مجموعه این عوامل، خواهد توانست اعتماد مردم را برای جذب پول های خُرد جلب کند.

وی گفت: این شرکت باید بتواند در عرض یکسال با پشتوانه مناسبی که از طریق چهره های سرشناس و معتمد یزدی جذب خواهد کرد، هزار میلیارد تومان جذب سرمایه کند.http://yazdfarda.com/media/news_gal/file_108876.jpeg

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود، ایجاد ایرلاین اختصاصی یزد را در راستای توسعه بحث گردشگری استان موثر دانست و گفت: در حال حاضر امکان خرید هواپیماهای ایرباس مهیا شده و می توان از طریق، پروازهای یزد را به مقاصد اروپایی و آسیایی کلید زد.

این مشاور طرح های عمرانی با اشاره به معوقات 90 هزار میلیارد تومانی بانک های کشور، دلیل اغلب آن را قفل شدن سرمایه ها در زمین و مسکن و طرح های غیرمولد عنوان کرد.

رفیعی، همچنین خواستار تشکیل کارگروهی برای توسعه گردشگری استان یزد شد. 

هادی ملانوری رئیس دبیرخانه انجمن های تخصصی و صاحبنظران توسعه استان یزد هم در این جلسه با بیان اینکه یزد پتانسیل بالایی در بحث گردشگری دارد، تصریح کرد که این حوزه رقابت ناپذیر است و هر منطقه وضعیت منحصر بفردی دارد.

وی همچنین از ادامه نشست های اینچنینی در حوزه گردشگری استان خبر داد و گفت: سازمان مدیریت سعی خواهد کرد تا نگاه تخصصی خود را به پتانسیل های استان ارائه کند.

محمد مهدی آراسته مشاور فرماندار یزد هم در این دیدار با مهم خواندن نگاه کامل و جامع در ورود به مقوله گردشگری گفت: باید در طرح جامع توسعه گردشگری استان، مسائلی از جمله نقش شهرداری، میراث فرهنگی، انجمن های گردشگری، آموزش های لازم به مردم در مواجهه با گردشگران خارجی و ... دیده شود.

وی همچنین ثبت جهانی را بعلت ثبت یزد در مقاصد جهانی، در ایجاد موج سفرهای خارجی به یزد مثمرثمر خواند.

معاونان توسعه مدیریت و آمار اطلاعات و جمعی از کارشناسان سازمان مدیریت در این نشست حضور داشتند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا