پایگاه خبری یزدفردا "مانور زلزله و ایمنی در یزد با شعار مدرسه ایمنی ، جامعه تاب آور همزمان با سراسر کشور در مدارس استان یزد برگزار شد.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا "محمد زارع سروی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار داشت : دانش آموزان به لحاظ ویژگی ها و روحیاتی که در این دوره زمانی دارند هم از آسیب پذیرترین اقشار و هم از آموزش پذیرترین ها هستند پس با اجرای مانور زلزله در سطح مدارس فرهنگ درست مواجهه با بلایای طبیعی در جامعه نهادینه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت : این مانور به صورت نمادین در دبیرستان مومنین با حضور500 دانش آموز این دبیرستان برگزار شد.

زارع سروی  هدف از اجرای این مانور راکاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله بوسیله ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی بیان کرد و افزود: ایجاد و ارتقای مهارتهای فردی و جمعی جوامع دانش آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته های نظری دانش آموزان از دیگر اهداف ای برگزاری مانور زلزله در مدارس می باشد.

در این مانور دانش آموزان با به صدا درآمدن آژیر، آموخته های خود را دررابطه با نحوه پناه گیری، خروج از ساختمان، استقرار درمناطق امن و امداد رسانی به مصدومان به نمایش گذاشتند.

 

 










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا