یزدفردا :جلسه هماهنگي داخلي برنامه پنج ساله طرح گردشگري استان در دفتر مديرکل ميراث فرهنگي استان يزد برگزار شد.

محمدمهدي شرافت در اين جلسه اظهار داشت: سال 95 به عنوان سال خوش آمد، آغازي براي اجراي برنامه پنج ساله در قالب طرح 5+95 ‎است، که اين طرح ها براساس پنج محور اصلي تا سال ‎1400 تکميل و به بهره برداري مي رسد.

مديرکل ميراث فرهنگي استان گفت: شهر يزد به عنوان وسيع ترين بافت خشتي دنيا که همچنان زنده و پويا است، بي بديل و بي مانند است و به همين دليل گردشگري تاريخي ـ فرهنگي به عنوان يک محور اصلي برنامه پنج ساله مطرح مي باشد. اميد است باتوجه به برنامه ريزي انجام شده و با شعار يزد، پايتخت معماري ايران، طي اين پنج سال، شهر يزد هم رده و هم شأن اين شعار مطرح شود.

وي ثبت جهاني يزد و همچنين راه اندازي مرکز ملي معماري خاک را دو برنامه اصلي اين اداره کل عنوان کرد و افزود: در کنار اين برنامه ها ثبت جهاني بادگيرها، قنات ها، ثبت ملي شهرستان ابرکوه و ... نيز به عنوان برنامه هاي جنبي اين اداره کل در حال پيگيري مي باشد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: محور گردشگري سلامت، محور گردشگري طبيعي (کويرنوردي‏)‎، معرفي يزد به عنوان قطب نساجي سنتي کشور و همچنين خدمات برتر گردشگري از ديگر محورهاي اصلي طرح پنج ساله مي باشد.

شرافت خاطرنشان ساخت: برگزاري جشنواره ها، مسابقات معماري، جذب سرمايه گذار در بخش گردشگري و صنايع دستي، احداث هتل هاي چهار و پنج ستاره و تجهيز هتل هاي موجود از جمله مواردي است که مي تواند نقش موثري در راستاي اجرايي شدن برنامه هاي طرح پنج ساله صورت گيرد.

مديرکل ميراث فرهنگي استان عنوان کرد: يکي از اتفاق هاي مهم صدور مجوز براي منطقه ويژه گردشگري درماني است که امکان سرمايه گذاري و همچنين جذب گردشگر و رونق اقتصادي را فراهم مي آورد.

وي مطرح کرد: در گردشگري سلامت و همچنين بحث نساجي سنتي، ما قصد داريم گذشته را به حال پيوند بزنيم بدين گونه که در گردشگري سلامت با مديريت طب سنتي و همچنين احداث کمپ هاي گردشگري سلامت به عنوان به روزترين علم و تکنولوژي، طيف وسيعي را براي کار کردن فراهم آوريم. در نساجي سنتي نيز دامنه اي ازگذشته تا اکنون داريم و در اين ميان قسمت هايي از صنايع دستي گم شده است که بايد آن را دوباره احيا کرد و ديروز را با امروز پيوند داد.

شرافت خدمات برتر گردشگري به عنوان يک محور عام را از جمله مباحث مهم و قابل تأمل در برنامه پنج ساله دانست و افزود: بايد شرايط گردشگرپذيري استان از جمله احداث سرويس هاي بهداشتي مناسب، هتل هاي پنج ستاره و همچنين پکيج هاي خاص براي راهنمايي گردشگران را فراهم آوريم تا يزد به عنوان مرکز خدمات گردشگري مطرح شود و وقتي گردشگر به استان وارد مي شود احساس آرامش کندو بداند در همه جاي شهر خدمات يکساني به او ارائه مي شود و هتلها و مراکز اقامتي همسان با پروانه خود خدمات ارائه مي دهند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا