یزدفردا "دوره توانمندسازی تخصصی سمن های جوان در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری با حضور اعضای سمن های فعال در این حوزه تخصصی از سراسر کشور در یزد برگزار می شود.

به گزارش واحد دریافت خبر پایگاه خبری یزدفردا " محمدمهدی شرافت عنوان کرد: در این دوره که با حضور نمایندگان هشتاد سمن از کل کشور برگزار می شود، شرکت کنندگان با نقش سمن های جوان در حفظ میراث فرهنگی و همچنین توسعه پایدار گردشگری آشنا خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد افزود: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی، تشویق و ایجاد انگیزه در جوانان به منظور افزایش سطح مشارکت نهادمند اجتماعی، توانمندسازی سمن های جوان در بخش موضوعی، ایجاد ارتباط و تعامل بین سمن های جوان تخصصی و دستگاه های مرتبط، ظرفیت سازی و فراهم آوردن بستری مناسب جهت هم فکری و هم اندیشی جوانان می باشد.

وی اظهار داشت: برای شرکت کنندگان در این دوره علاوه بر شرکت در کارگاه های آموزشی بازدیدهای میدانی متعددی نیز در سطح شهر تاریخی یزد در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول حضور در دفتر ثبت جهانی یزد و آشنایی با مراحل تهیه پرونده ثبت جهانی این شهر تاریخی را از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای عزیزان شرکت کننده دانست و خاطرنشان ساخت: این دوره آموزشی از تاریخ بیست و سوم لغایت بیست و ششم آذر ماه در این استان برگزار می گردد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا