استاندار یزد «اندیشه» و «کار» را دو کلیدواژه پیشرفت عنوان کرد و از دانش آموزان خواست تا بدون نگرانی از آینده، با توکل به خدا و داشتن اعتمادبه‌نفس، فراگیری علم و دانش را در سرلوحه کار خود قرار دهند و زمینه پیشرفت و سرافرازی بیش‌ازپیش ایران اسلامی را هموار نمایند.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا " نشست مشترک استاندار یزد با نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی استان، روز پنج‌شنبه 26 آذرماه با حضور مدیرکل و جمعی از مدیران آموزش و پروش استان در سالن شهید عباس پور برق منطقه‌ای برگزار شد.


پاسخ بیش از 7هزار نفر به پرسش مهر 93 استاندار یزد


استاندار یزد در این نشست ضمن ابزار خوشحالی از حضور در جمع دانش آموزان و تبریک حلول ماه مبارک ربیع، اظهار داشت: هدف از پرسش مهر سال گذشته این بود که بتوانیم با مشارکت فرهنگیان و دانش آموزان از شرایط یک مدرسه مطلوب مطلع شویم و خوشبختانه این مهم با مشارکت بیش از 7 هزار نفر محقق شد.
«سید محمد میرمحمدی» تأکید کرد: مجموعه مطلوبی از پاسخ‌ها به این پرسش جمع‌آوری‌شده که بعد از جمع‌بندی در قالب کتابچه‌ای به وزارت آموزش‌وپرورش ارسال می‌شود تا در سراسر کشور مورد بهره‌برداری قرار گیرد.


امسال بگویید؛ ویژگی‌های یک دانش‌آموز خوب و شایسته چیست؟


استاندار یزد با پرسش این سؤال که «ویژگی‌های یک دانش‌آموز خوب چیست؟» تصریح کرد: علاوه بر اینکه لازم است مدارس به شرایط مطلوبی دست پیدا کنند، حضور دانش آموزان خوب و شایسته نیز بخشی از موفقیت است که علاقه‌مند هستیم تا شرایط یک دانش‌آموز خوب و شایسته را از نگاه فرهنگیان و دانش آموزان استان بدانیم.
وی بابیان اینکه دانش آموزان با پاسخ به این سؤال خودشان را الگوی خودشان قرار می‌دهند، عنوان کرد: یکی از نتایج پاسخ به این سؤال خودکنترلی دانش آموزان است که راه را برای موفقیت‌های بیشتر فراهم می‌کند.
استاندار یزد در ادامه از دانش آموزان خواست تا بدون نگرانی به آینده، با توکل به خدا و داشتن اعتمادبه‌نفس، فراگیری علم و دانش را در سرلوحه کار خود قرار دهند و زمینه پیشرفت و سرافرازی بیش‌ازپیش ایران اسلامی را هموار نمایند.


اندیشه و کار، دو کلیدواژه یک مدرسه مطلوب


میرمحمدی در بخش دیگری از سخنانش اندیشه و کار را دو کلیدواژه یک مدرسه مطلوب دانست و تأکید کرد: مدرسه اندیشه را پویا می‌کند و باعث پیدایش ایده‌های جدید می‌شود. این ایده‌ها زمانی که به عمل تبدیل شدند کار ایجاد می‌شود و درنتیجه نیازهای مردم رفع شده و رفاه و آسایش جامعه فراهم می‌گردد.
وی حضور نمایندگان دانش آموزان در جلسات کاری مدیران استان را امری مطلوب ارزیابی کرد و افزود: این اقدام علاوه بر نظرخواهی و مشارکت دانش آموزان در برنامه‌های استان، زمینه‌های آشنایی آنان باکارهای اجرایی و مدیریت جلسات نیز ایجاد می‌شود.

 

شوراهای دانش‌آموزی محلی برای پرورش مهارت تحمل مخالف


عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه برنامه‌ریزی و برگزاری برنامه‌های پرورشی را ضروری دانست و اظهار داشت: زمینه‌های پرورش دانش آموزان مدت‌ها است که در مدارس ایجادشده و مهم‌ترین این برنامه‌ها شوراهای دانش‌آموزی است که سبب پرورش مهارت همفکری و تحمل نظرات مخالف می‌شود.
گفتنی است در ابتدای این جلسه 14 نفر از نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی استان به بیان مسائل و نظرات خود پرداختند و در ادامه این مراسم نیز از 10 نفر برگزیدگان پرسش مهر 93 استاندار تجلیل شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا