یزدفردا"صنایع دستی یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارآمد در زمینه تبادلات فرهنگی است.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا "مدیرکل میراث فرهنگی استان در کارگاه آموزشی بسته بندی و بازاریابی صنایع دستی ضمن اشاره به اهمیت بحث بسته بندی و تبلیغات عنوان کرد: "صنایع‌دستی" به مثابه داشته ای مشترک در ملل مختلف، یکی از ابزارهای بسیار مهم و کارآمد در زمینه تبادلات فرهنگی است و در شرایط کنونی جهان که همه جوامع و تصمیم‌ گیرندگان سیاسی و فرهنگی کشورها اشاعه و نفوذ فرهنگ مردم خود به سایر مرزها را در دستور کار خود قرار داده اند می توانند به کمک بسته بندی شایسته به «ویترین فرهنگی» تبدیل شوند و تواماً سطح اقتصادی و اجتماعی هر کشوری را ارتقا دهند.

محمدمهدی شرافت افزود: تنوع محصولات صنایع دستی در دنیا و فروش آن در سطح داخلی و صادرات لزوم توجه به امر بسته بندی و طراحی مخصوص به خود را می‌طلبد تا در مرحله عرضه، جامه ای از جنس خود بر تن کند. این چالش پیش‌ روی فروش و صادرات صنایع دستی به حدی مهم است که از نظر هر صاحب نظر و مقامی، بسته‌بندی می تواند در افزایش و بهبود آن نقشی در حد معجزه ایفا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه یکی از محورهای اصلی طرح پنج ساله شناساندن نساجی سنتی یزد به عنوان یک سمبل است، در همین راستا در کنار سایر مباحث، شاخه های مختلف صنایع دستی استان که رویکرد جهانی دارد به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای دقیق و برنامه ریزی شده طرح ها در این سال در حوزه صنایع دستی به نقطه ای در خور توجه خواهیم رسید که یزد به عنوان قطب نساجی سنتی و پایگاه و برند صنایع دستی جلوه پیدا می کند.

شرافت اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های صنایع دستی به نحو احسن و فراهم کردن زمینه برای خرید گردشگران خارجی می تواند در کنار رونق گردشگری به رونق فروش صنایع دستی نیز کمک شایان توجهی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد یادآور شد: بحث بازارسازی برای فروش صنایع دستی بحثی مهم و قابل تأمل است که هنرمندان و صنعتگران عزیز می توانند با استقبال از تغییرات در سلیقه ها و روز کردن و تنوع در ساخت محصولات خود به این مهم دست یابند.

گفتنی است: مدیرکل میراث فرهنگی یزد از مسئول سایت چونک به عنوان یک سایت تخصصی در زمینه صنایع دستی به دلیل انتخاب یزد به عنوان پایه و زمینه این سایت تشکر کرد و عنوان نمود: با پیشرفت و شناسانده شدن این سایت، یزدی ها و هنر آنها نیز ارتقا پیدا خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا