در راستای وحدت حوزه و دانشگاه و با هدف عملی کردن مطالبات مقام معظم رهبری در زمینه علوم انسانی، باهمکاری دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه یزد، نشست مشترک حوزه و دانشگاه با عنوان پاسخ به دغدغه‌های مشترک، شامگاه دوشنبه ۳۰ آذرماه جاری در دانشگاه یزد برگزار شد.

سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد در این نشست که رییس و مسؤولان دانشگاه یزد و حوزه و همچنین جمعی از طلاب و دانشجویان حضور داشتند، گفت: با تلاش همگانی و دادن ایده‌های فراتر از وضع موجود باید باعث تعالی وضع حال شویم.
وی با اشاره به مبانی اولیه حوزه و دانشگاه، گفت: حوزه و دانشگاه دو طیف جدا از هم نیستند و مبانی اولیه‌شان یکسان بوده و باید با همدلی و رفع مشکلات، این وحدت را تحکیم بخشند.

وی گفت: تنها مکتبی که می‌تواند پاسخ‌گوی نیازهای فکری و اجتماعی انسان باشد، مکتب اسلام است، همانگونه که درسیره امامان اقیانوسی از حقایق نهفته وجود دارد که پاسخ همه سوالات بشر را خواهد داد.
میرمحمدی با اشاره به نگاه توحیدی، بحث وحدت حوزه و دانشگاه را هدف اسلام خواند و گفت: دشمن سعی دارد با ایجاد تفرقه بین مردم و قشرهای مختلف به خواسته‌های خود برسد که ما باید با هوشیاری این اجازه را ندهیم.
دکتر محمد صالح اولیاء رییس دانشگاه یزد نیز در این مراسم گفت: دانشگاه و حوزه علمیه در آغاز یک بنیان داشته‌اند اما به مرور زمان با رفتن حوزه علمیه به سمت دروس دینی و ایجاد دانشگاه دو نهاد متفاوت به وجود آمد.

وی افزود: با توجه به اساس کار وحدت بین حوزه و دانشگاه، باید با کنار گذاشته‌شدن تعارفات و بیان دغدغه‌ها بین این دو نهاد اعتماد ایجاد شود و صحیح نیست که بخواهیم دانشگاه را مرکز غرب‌زدگی و حوزه را مرکز ارتجاع و عقب‌ماندگی به شمار بیاوریم.
وی علم را وجهی از وجوه الهی دانست و مرزی بین حوزه و دانشگاه قائل نشد و گفت: مسؤولان حوزه و دانشگاه باید در مسیر تکامل بین حوزه و دانشگاه قدم بردارند.
حجت‌الاسلام محمدحسین متوسل مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد گفت: وحدت میان حوزه و دانشگاه اتفاق افتاده اما موضوع مهم این است که همه باید برای تحکیم و تقویت این وحدت تلاش کنند.

وی با اشاره به هجمه‌های دشمن در زمینه‌های مختلف گفت: حوزویان و دانشگاهیان هر کدام وظایفی برعهده دارند که در کنار هم و باهم باید به آنها عمل کنند تا به هدف اصلی برسند. 
حجت‌الاسلام متوسل با اشاره به موضوع و محوریت همایش که طرح و پاسخ‌گویی به برخی شبهات رایج در جامعه است، گفت: در این مراسم مسؤولان کمیسیون‌هایی که به بررسی و تحقیق درباره موضوع خود پرداخته‌اند، گزارش خود را ارایه خواهند داد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا