سردبیر

اواخر هفته گذشته خبری جامعه دانشگاهی استان یزد را شوکه کرد خبری با این مضمون"دکتر صدرا ابرقویی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد برکنار شد"

زمانی که خبر معارفه تحقیر آمیز وزارت علوم  آنهم با استادی که محبتش شامل حال همه شده بود شنیدیم تیتری که به ذهنمان رسید برکناری بود اما اینکه مدیری با تجربه اینگونه با بی مهری مسئولین روبرو شود در نوع خود بی نظیر است .

جالب تر آنکه پس از انتشار خبر افراد مختلف از جناحهای سیاسی متفاوت  با تماس خود این تیتر را بی مهری نسبت به کسی که سالها با صداقت برای استان تلاش کرده دانسته و تقاضای تغییر تیتر را کردند .

نکته ای که ما هم در توضیح خبر معترضش بودیم گوشزد کردند که من احترام به تمامی دوستان آن تیتر را بی احترامی به استاد ابرقویی ندانسنه بلکه نوعی اعتراض به تصمیم گیران این جابجایی کاملا سیاسی می دانیم .

درست زمانی که استاندار استان جناب میرمحمدی با درایت تمام ورعایت اصول اخلاقی در عزل و نصب ها گام برمی دارد مدیران کشوری در آستانه انتخابات مجلس با بی سلیقگی تمام رییس دانشگاه علمی کاربردی استان را بدون حضور رسانه ها و مسئولین استانی تودیع می کنند.

پس از حرکت غیر اخلاقی دانشگاه علمی کاربردی کشور و وزارت علوم  گمانه زنی‌های مختلف در محافل علمی و سیاسی  استان آغازشد و یکی از نتایج این گمانه زنی ها نامزد شدن اخوی ایشان برای نمایندگی مجلس عنوان شد که چه درست و چه غلط باشد نمی تواند بی ارتباط به این تودیع عجولانه دانست.

سکوت جامعه دانشگاهی و مدیران ارشد استان یزد نباید زمینه خالی شدن دانشگاه ها را از نیروهای انقلابی و متعهد فراهم کند.هرچند این اتفاق افتاده و آب رفته به جوی باز نمیگردد.

این موضوع درست است که سیاست قربانی میگیرد ولی کمی تفکر در این موضوع  با این نتیجه منتج میشود که دکتر صدرا ابرقویی از سال 88 تا کنون بر مسند ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی تکیه زده بود وبا عملکرد درخشان خود توانست برگ زرین دیگری بر کارنامه افتخارات خود وخانواده ابرقویی رقم بزند.(فعالیتش را در این دانشگاه با 12 مرکز و 3500 دانشجو شروع کرد و با 26 مرکز و13500 دانشجو خاتمه داد)

دکتر صدرا ابرقویی که همه اورا به عنوان فردی  بی حاشیه و پرتلاش و با مدیریت قوی میشناختند الان در آستانه بازنشتگی تحمیلی قبل از موعد قرار گرفته  است هرچند که وی پس از اتمام کارش در دانشگاه جامع، با فراغت بیشتری میتواند به تالیفات علمی خود ادامه دهد. ولی جای یک سوال در اذهان عمومی خصوصاً جامعه دانشگاهی استان شکل گرفته است و آن این است که نقش مسئولین استان در این جابجایی به چه میان است . مگر نه آن است که رهبر معظم انقلاب فرمودند"دانشگاه ها را از نیروی های انقلابی خالی نکنید" .حال با نگاهی به سوابق اجرایی و زندگی نامه دکتر صدرا ابرقویی پرواضح است که وی از قبل  انقلاب با حضور در بین مردم  برای پیروزی انقلاب تلاش های بسیاری انجام داده و بعد از آن نیز در هر سمتی که بوده است، رضایت خداوند متعال، پیروی از خط ولایت ، پایبندی به اصول نظام جمهوری اسلامی و حل مشکلات مردم  را سرلوحه کار خود قرار داده و با پرهیز از جناح بندی و دوری از گروه های سیاسی توانسته در سمت های مختلف مدیریتی موفق باشد

 

دکتر ناصر صدرا ابرقويي در سال 1339 در خانواده­اي مذهبي به دنيا آمد که مرحوم ابویش اصالتنآً اهل ابرکوه و مرحوم والده وی اهل یزد بود.

 

 وی دوران تحصيل خود را در معیت برادرش در مدرسه راهنمايي نمونه واقع در ابتداي خيابان شهيدرجايي يزد گذراند.

 

تا ديپلم را در  يزد ادامه داد، به اين صورت كه از اول راهنمايي تا اخذ ديپلم بعد از تعطيلي روزانه مدرسه در ساعت 30/ 4  عصر تا 9 شب در داروخانه مشغول به كار بود و پس از آن براي انجام تكاليف مدرسه به منزل مي­رفت و تا ساعت 11 شب مشغول به درس خواندن و انجام تكاليف بود و پس از آن به انجام كارهاي شخصي مي­پرداخت.

 

نكات قابل ذكر در دوران تحصيل راهنمايي و متوسطه وی :

 

2 – در مراسم و جلسات سياسي – مذهبي كه به صورت مخفيانه در شرايط خفقان رژيم ستم شاهي تشكيل مي­شد بهمراه برادر بزرگش(دکتر محمدرضا ابرقویی) شرکت میکرد.

 

3 – همزمان با تحصيل در مقطع راهنمايي و متوسطه مشغول بکار بود.

 

4 – در تعطيلات پايان هفته و تعطيلات رسمي به پدر و مادر در انجام كارهاي كشاورزي كمك مي­كرد.

 

وی پس از اتمام تحصيلات متوسطه و گرفتن ديپلم در سال 1357 در كنكور سراسري شركت كرد و در سن 17 سالگي دانشجوي رشته معدن دانشگاه شاهرود شد.

 

سال 1357 مصادف با بيداري همه­ گير امت مسلمان ايران به رهبري امام خميني (ره) بود كه دانشجويان به همراه مردم در راهپيمايي­هاي خياباني و فعاليت­هاي سياسي – مذهبي شركت مي­كردند وی نيز به همراه مردم تا جايي پيش رفت كه مجبور شد تحصيل و دانشگاه را با توجه به شرايط پيش آمده رها كند و در راهپيمايي­هاي خياباني و فعاليت­هاي مذهبي – سياسي به طور فعال شركت مي­كرد تا اينكه جانفشاني­هاي مردان و زنان اين مرز و بوم به رهبري امام خميني ( رض) در روز 22 بهمن سال 1357 منجر به پيروزي انقلاب اسلامي گرديد.

 

دکتر ناصر صدرا ابرقویی براي ادامه تحصيل به شاهرود برگشت و با تشكيل انجمن اسلامي و راي دانشجويان به مسئوليت انجمن اسلامی برگزيده شد پس از چند ترم فعاليت و اعلام انقلاب فرهنگي و تعطيلي دانشگاه­ها به توصيه برادرانش(دکتر محمدرضا ابرقویی-دکتر حسین ابرقویی) براي خدمت وارد جهادسازندگي يزد شد و پس از حدود 2 سال كاركردن در جهادسازندگي براي ادامه خدمت به جهادسازندگي هرمزگان ماموريت يكماهه گرفت و بالغ بر 4 سال بعنوان معاون در جهادسازندگي هرمزگان مشغول به خدمت بود

 

 وی بعلت عدم علاقه به رشته معدن با گذراندن 76 واحد در رشته معدن، مدرك فوق ديپلم را با معدل 18 دريافت كرد و مجددا با مطالعه شش ماهه در سال 1365 در رشته مهندسي صنايع دانشگاه صنعتي اصفهان پذيرفته شد

 

دکتر صدرا ابرقویی در ايام تحصيل بعد از انقلاب اسلامي و در زمان انقلاب فرهنگي همزمان مشغول فعاليت­هاي ذيل ­الذكر نيز بود.

 

1 – پس از شروع جنگ تحميلي استكبار جهاني از طريق صدام عليه ايران؛ به پيروي از توصيه­هاي رهبر كبير انقلاب حضرت آيت الله خميني ( ره) چندين مرتبه به جبهه­ هاي نبرد حق عليه باطل اعزام شد (عمليات بيت­المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتي و الفجر 8) و در سال 1364 در عمليات والفجر 8 مجروح شيميايي شد.

 

2- معاون جهادسازندگي هرمزگان

 

3- جانشين يكي از معاونت­ هاي جهادسازندگي استان يزد

 

 وی در سال 1370 از دانشگاه صنعتي اصفهان در رشته مهندسي صنايع فارغ­ التحصيل شد و در معاونت صنايع روستايي جهادسازندگي يزد مشغول به كار شد و در سال 1371در مقطع كارشناسي ارشد؛ رشته مهندسي صنايع­­؛ پذيرفته شد و در دانشگاه تربيت مدرس در تهران مشغول به تحصيل گرديد و همزمان با تحصيل، مسئوليت طرح و برنامه و معاونت بازرگاني موسسه جهاد نصر در تهران را نيز عهده دار بود.

 

در سال 1374 با دريافت مدرك كارشناسي ارشد با معدل 1/17به طور تمام وقت در موسسه جهادنصر در تهران به كار خود ادامه داد و همزمان بصورت پروازي نيز به تدريس سه درس در دانشگاه يزد مشغول شد.

 

در سال 1375 با پيشنهاد همكاران در دانشگاه يزد و جهادسازندگي به يزد مراجعت و بعنوان رئيس مركز آموزش عالي ملاصدرا مشغول به كار شد و همزمان با انجام وظايف به تدريس در دانشگاه يزد و پيام نور ادامه داده كه همچنان اين همكاري با دانشگاه يزد و دانشگاه پيام نور ادامه دارد.

 

وی پس از گذشت يكسال مسئوليت در مركز آموزش عالی ملاصدرا در سال 1376 در مسئوليت معاون اداري و مالي و قائم­ مقام رئيس سازمان جهادسازندگي يزد انجام وظيفه را شروع كرد كه اين مسئوليت تا پس از ادغام وزارت جهادسازندگي و كشاورزي تا پايان سال 1383 ادامه يافت. از آنجايي كه وی عضو هيئت علمي بود؛ قانونا نمي­توانست بيش از اين در پست­هاي اجرايي خارج از محيط آموزشي ادامه كار دهد لذا ناگزير براي ادامه خدمت به مركز آموزش  عالی ملاصدرا برگشت و همزمان تحصیلات مقطع دکتری در رشته مهندسی صنایع شروع و از دانشگاه یزد با موفقیت در درجه دکترای مهندسی صنایع با معدل 37/ 18 و دفاع از پایان­ نامه با درجه عالی فارغ ­التحصیل شد.

 

در سال 1388با پیشنهاد مسئولین استانی و کشوری با توجه به مشکلاتی که در دانشگاه جامع علمی- کاربردی واحد استان یزد پیش آمده بود، مسئولیت دانشگاه به وی واگذار شد. که به حول و قوه الهی با همکاری پرسنل دانشگاه و مسئولین استان و ستاد دانشگاه در تهران، مشکلات یکی پس از دیگری حل و روند روبه رشد دانشگاه جامع علمی کاربردی شکل گرفت.

 

در زمان شروع مسئولیت وی در دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان یزد، این دانشگاه تنها با 4 درصد کل رشته های ترمی و5/3 درصد از کل رشته های پودمانی با 3500 دانشجو و 12 مرکز علمی کاربردی، در یک ساختمان استیجاری مشغول به فعالیت بود و در ابتدا با توجه به مشکلاتی که وجود داشت روند رشد وشکل گیری دانشگاه به کندی صورت می گرفت اما با همت و پیگیری انجام شده در 6 سال اخیر توسط دکتر ناصر صدرا ابرقویی و همچنین مساعدت وهمکاری مسئولین ستاد مرکزی دانشگاه در تهران، هم اکنون شاهد قرار گرفتن دانشگاه در جایگاهی شایسته و در شان نظام آموزش عالی استان و کشور هستیم.

 

در حال حاضر دانشگاه علمی جامع علمی کاربردی استان با داشتن 25 مرکز آموزش علمی- کاربردی و 1500 مدرس ثبت شده در سامانه مدرسان دانشگاه و 163 دوره کاردانی و 67 دوره کارشناسی مهارتی و بیش از 13  هزار دانشجو در مراکز یکی از افتخارات استان در زمینه آموزش های عالی- مهارتی می باشد.

 

فضای آموزشی دانشگاه جامع علمی- کاربردی استان یزد تا سال1387 تنها 26 هزار مترمربع بوده که  هم اکنون به بیش از 136 هزارمتر مربع رسیده است.

 

یکی از مراکز بزرگ علمی کاربردی وابسته به دانشگاه جامع علمی کابردی یزد که در زمان ریاست دکتر صدرا ابرقویی روند رو به رشدش شروع شد، مرکز آموزش علمی کاربردی بافق است .این مرکز  هم اکنون با دارا بودن 1600 دانشجو وهمچنین فضای آموزشی 7425 متر مربع یکی از بزرگترین مراکز آموزشی استان می باشد . وجود کارگاه های فنی تخصصی وامکانات آزمایشگاهی پیشرفته وجه تمایز چشمگیر این مرکز آموزشی با سایر مراکز دانشگاهی شهرستان بافق است .

 

مرکز آموزش علمی کاربردی بهزیستی تفت ، از دیگر مراکزیست که در زمان ریاست دکتر صدرا ابرقویی ، با دارا بودن 600 دانشجو وفضای آموزشی 3680 متر مربع ، با ایجاد امکانات خوابگاهی و آموزشی توانسته نقش مهمی در درخشش واحد استانی در سطح کشور داشته باشد .

 

مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد کشاورزی یزد ( ملاصدرا ) نیز جزء مراکزی است که در زمان ریاست وی در زمینی به مساحت 41454 متر مربع با 660 دانشجو با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان یزد فعالیت چشمگیری داشته است . طراحی خاص ساختمان / وجود سالن آمفی تاتر / زمین چمن / خوابگاه های چند طبقه با کیفیت بسیارخوب / قرار گرفتن در کنار دانشگاه یزد از جمله ویژگی های این مرکز است که با همت دکتر صدرا ابرقویی به تکامل رسید .

 

مراکز آموزش علمی کاربردی جواد الائمه/ ساختمان وشهرسازی / خانه کارگر / شهرداری / فرهنگ و هنر / خبر میبد / مجتمع کاشی میبد / مرکز علمی کاربردی میبد / شهرک صنعتی اردکان / مرکز مخابرات / سازمان زندان ها / هلال احمر / ورزش و جوانان / فنی حرفه ای یزد و تفت / حج و زیارت و مرکز ژنتیک بهزیستی میبد ،مرکز فرماندهی نیروی انتظامی استان/صنایع دستی ومیراث فرهنگی    از دیگر مراکز تحت نظارت دانشگاه جامع  علمی کاربردی واحد استان یزد هستند که در زمان ریاست دکتر صدرا ابرقویی به بهترین نحو ممکن در تمام زمینه ها رشد چشمگیری داشتند

 

           

 

لازم به ذکر اینکه در اثنای انجام وظایف بارها وی مورد تشویق مقامات کشوری و استانی قرار گرفت و چندین مرتبه به عنوان مدرس نمونه و پژوهش­گر نمونه در سطح استان و کشور انتخاب شد.

 

انتخاب مراکز آموزش علمی- کاربردی جهاد کشاورزی ، بهزیستی یزد وفرهنگ و هنر یزد به عنوان مراکز نمونه کشوری  ثبت بیش از 50 مورد اختراع توسط دانشجویان و مدرسان مرکز آموزش علمی- کاربردی استان را می توان به عنوان بخش کوچکی از افتخارات مراکز علمی کاربردی در زمان ریاست وی دانست دانست.

 

 

 

آخرين مدرك تحصيلي: دكترا

 

رشته تحصيلي: مهندسي صنايع

 

عضو هيأت علمي ( استاديار پايه 24) دانشگاه جامع علمی- کاربردی

 

 

 

سوابق تحصیلی، علمي، پژوهشي و اجرايي

 

الف ) سوابق تحصيلي:

 

1)        ليسانس مهندسي صنايع با گرايش توليد صنعتي از دانشگاه صنعتي اصفهان

 

2)        فوق ليسانس مهندسي صنايع با گرايش مهندسي صنايع از دانشگاه تربيت مدرس با معدل 10/17 ( امتياز صلاحيت تدريس91 از 100 )

 

3)       دكتراي مهندسي صنايع، دانشگاه يزد با معدل 38/18

 

ب ) سوابق مديريتي:

 

1)       رئیس دانشگاه جامع علمي كاربردي- واحد استان يزد از تاريخ 02/07/88 تا کنون

 

2)       رئيس مرکز آموزش علمی- کاربردی ملاصدرا از اواخر سال 1383 تا 10/08/1392

 

3)       عضو شورای تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد

 

4)       عضو شورای موسسه آموزش عالی علمی- کاربردی وزارت جهادکشاورزی از سال 1389 تا 1392

 

5)       حدود 4 سال مدير طرح و برنامه و سرپرست معاونت بازرگاني مؤسسه جهاد نصر( تهران)« اين مؤسسه با تحت پوشش داشتن 34 شركت و منطقه بزرگ در زمينه اجراي پروژة هاي عمراني فعاليت دارد»

 

6)       معاون اداري ـ مالي و قائم مقام سازمان جهاد كشاورزي استان يزد ( از سال 1380 تا 1383 )

 

7)       عضو و رئیس هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از سال 1377 تا 17/11/92 (لازم به ذکر اینکه بعلت انتقال به دانشگاه جامع از عضویت هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری خارج شدم)

 

8)       معاون اداري و مالي و قائم­مقام سازمان جهاد سازندگي استان يزد ( از سال 1377 تا 1379 )

 

9)       عضو غير موظف هيأت مديره شركت گوشت يزد از سال 1377 تا کنون

 

10)   رئيس مركز آموزش علمی- کاربردی ملاصدرا يزد ( از سال 1375 لغايت پايان سال 1376 )

 

11)   حدود 4 سال معاون جهاد سازندگي استان هرمزگان

 

12)   کارشناس رسمی دادگستری از سال 1383 تا کنون در رشته برق، تاسیسات و ماشین­آلات کارخانجات

 

ج ) سوابق تدريس:

 

1) تدريس درسهاي ذيل در دانشگاه يزد ( از سال 1375 تاكنون ):

 

       v         مهندسي فاكتورهاي انساني (ارگونومی) از سال 1375 تاكنون

 

       v         تحقيق در عمليات I

 

       v         تحقيق در عمليات I I

 

       v         طرح ريزي واحدهاي صنعتي

 

       v         روشهاي توليد I

 

       v         طراحي ايجاد واحدهاي صنعتي

 

       v         ايمني و بهداشت صنعتي

 

2) تدريس درسهاي ذيل درمجتمع آموزش علمی- کاربردی ملاصدرا يزد (ازسال 1373 تاكنون):

 

            v   هدايت بالغ بر تهيه 200 مورد طرح توليدي در رشته هاي مختلف كه توسط دانشجويان جهت بخشي از درس طرح و بررسي واحدهاي صنعتي ملزم به تهيه بودند

 

            v   پژوهش عملیاتی I

 

            v   پژوهش عملیاتی  I I

 

            v   روش تحقیق

 

            v   مدیریت کیفیت و بهره­وری

 

            v   طراحي ايجاد صنايع

 

            v   اصول سرپرستي كارگاههاي توليدي

 

            v   طراحي ايجاد كارگاههاي توليدي كوچك

 

            v   برنامه ريزي و كنترل پروژه

 

            v   آمار و احتمالات

 

            v   اصول آمار

 

            v   اقتصاد خرد

 

3) تدريس درس­هاي کارشناسی ارشد و هدایت پروژه­های کارشناسی ارشد در واحد علوم و تحقیقات یزد (دانشگاه آزاد) و دانشگاه علم و هنر:

 

            v    برنامه­ریزی استراتژیک

 

            v   تحقیق در عملیات پیشرفته

 

            v   هدایت پانزده پروژه کارشناسی ارشد (دو مورد از پروژه­ها تمام شده و سه مورد در حال کار می­باشد)

 

            v   ارگونومی پیشرفته

 

د ) سوابق پژوهشی:

 

  1. ارائه مقاله " تحت عنوان آنتروپومتري استاتيك در ايران " در دومين كنفرانس ملي مهندسي صنايع سال 1380
  2. همكار طرح تحقيقاتي اثرات مغناطيس كردن آب در رشد گياه و صرفه جويي در مصرف آب
  3. همكار طرح تحقيقاتي بررسي جامع مسائل بازاريابي بادام در ايران
  4. ارائه مقاله تحت عنوان"نقش ارگونومي در توسعه مديريت كيفيت (در بخش كشاورزي)" در چهارمين كنفرانس بين المللي مهندسي صنايع آذرماه 1384
  5. ارائه مقاله در كنفرانس بين المللي ارگونومي و مهندسي عوامل انساني(كاربرد آنتروپومتري ايرانيان در طراحي خودرو) در ارديبهشت سال 1387
  6. همكاري در ارائه مقاله تحت عنوان"بررسي استفاده از آب مغناطيس در افزايش عملكرد و كارايي مصرف آب گندم (شهريور 1386 در دهمين كنگره علوم خاك ايران)
  7. ارائه مقاله در نخستين كنفرانس بين­المللي ارگونومي ايران، ارديبهشت 1387 تحت عنوان " آنتروپومتري استاتيك در ايران"
  8. ارائه مقاله در سومين كنفرانس بين­المللي برنامه­ريزي استراتژيك تحت عنوان " مطالعه و تحليل محيط استراتژيك در بخش كشاورزي بر اساس منطق فازي" در سال 1387 با همكاري دكتر حسن خادمي زارع
  9. چاپ مقاله تحت عنوان "قابليت كارآفريني دانشجويان علمي-كاربردي و مراكز آموزش جهاد كشاورزي يزد" در مجله پژوهش و سازندگي پاييز 1387 با همكاري دكتر احمد صادقيه.
  10. چاپ مقاله در فصلنامه علمي- پژوهشي علوم و تكنولوژي محيط زيست تحت عنوان " مطالعه برخي از ويژگي­هاي دوجوريايان زير حوزه آبريز پيشكوه شهرستان تفت استان يزد1387 (بعنوان همكار )، مهدي دهقان، مهرداد زمانپور، ناصر صدرا ابرقويي، جلال ولي­الهي.  
  11. ارائه مقاله در اولين همايش ملي مديريت و توسعه پايدار كشاورزي در ايران تحت عنوان " نقش ارگونومي در بهبود كيفيت و بهره­وري كشاورزي"اهواز ديماه 1387 با همكاري دكتر حسن خادمي. (لازم به ذكر اينكه مقاله ارائه شده بعنوان مقاله برتر انتخاب شد)
  12. ارائه مقاله در اولين همايش فن­آوري­هاي نوين در كشاورزي و منابع طبيعي تحت عنوان " جايگاه و نقش مهندسي فاكتورهاي انساني در بهره­وري كشاورزي" رشت اسفند 1387.
  13. ارائه مقاله در اولين همايش فن­آوري­هاي نوين در كشاورزي و منابع طبيعي تحت عنوان " كلونينك حيوانات و كاربرد آن در كشاورزي، سيد مجيد باقري، مرتضي بيطرف ثاني، ناصر صدرا ابرقويي، منصور جبلي، رشت اسفند 1387.
  14. ارائه مقاله به فصلنامه علمي پژوهشي اقتصاد كشاورزي و توسعه تحت عنوان "نگرش فازي به برنامه­ريزي استراتژيك بخش كشاورزي" در سال 1388
  15. ارائه مقاله در سومين كنگره سيستم هاي فازي و هوشمند در سال 1388
  16. ارائه مقاله در يازدهمين كنگره علوم خاك ايران تحت عنوان" بررسي اثر مغناطيسي كردن آب آبياري بر عملكرد خيار گلخانه­اي" در تاريخ21 تا 24 تيرماه سال 1388 با همكاري فرهاد دهقاني و علي قياسوند
  17.  ارائه مقاله در کنفرانس مهندسی ارزش (تهران) تحت عنوان" مديريت پدافند غيرعامل با رويكرد سلسله مراتبي و مهندسي ارزش" زمان ارائه مقاله دی­ماه سال 1389 .
  18. ارائه مقاله تحت عنوان "الگوی مداخله و ارزیابی مهندسی فاکتورهای انسانی و نقش آن در بهبود مدیریت" در فصلنامه علمی- پژوهشی "پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی" ( چاپ شده 1390).
  19. ارائه مقاله تحت عنوان "مداخلات ارگونومی کلان و تاثیر آن بر بهره­وری و کاهش ضایعات اسکلتی- عضلانی (بانضمام مطالعه موردی)" در فصلنامه علمی پژوهشی سلامت کار ايران، مجله­ای تخصصی متعلق دانشگاه علوم پزشکی تهران( چاپ شده تابستان 1391).
  20.  ارائه مقاله تحت عنوان الگوی مداخلات ارگونومی جامع و تاثیر آن  بر بهبود مديريت كيفيت و بهره­وری مراكز آموزش عالي در اولین کنفرانس مدیریت کیفیت دانشگاه­ها و مراکز آموزشی، سال 1390
  21. ارائه مقاله"آنتروپومتري استاتيك جامعه ايران و كاربرد آن در طراحي خودروي سواري" در نخستين كنگره تخصصي استاندارد و بهبود كيفيت خودرو سال 1374

 

  1. ارائه مقاله تحت عنوان "برنامه­ریزی استراتژیک با نگرش ارگونومی، دهمین کنفرانس  مدیریت استراتژیک- تهران"
  2. ارائه مقاله تحت عنوان "بررسی درجه اهمیت بکارگیری مدیریت دانش جهت توسعه و بهبود فرآیند مهندسی ارزش در صنعت مدرسه­سازی استان یزد" با همکاری مصطفی درویشی در ششمین کنفرانس ملی مدیریت دانش.
  3. ارائه مقاله تحت عنوان "تفکر اقیانوس آبی برای سازمان­های تولیدی و خدماتی ایران؛ فرضیه­ها و ملاک­ها با همکاری مهدی شکوهی در کنفرانس ملی حسابداری و مدیریت.

 

هـ) ارائه مقاله در مجلات علمی- پژوهشی و کنفرانس­های بین­المللی خارج از کشور بشرح زیر:

 

25-Total ergonomics and its impact in musculoskeletal disorders and quality of work life and productivity

 

N.S. Abarghoueia,*, H. Hosseini Nasabb

 

aInstitute of Higher Education and Applied Science, Jihad of Agriculture, Yazd, Iran.

 

bFaculty of Industrial Engineering, University of Yazd, Yazd, Iran

 

Open Journal of Safety Science and Technology (OJSST)

 

(ojsst@scirp.org)

 

http://papersubmission.scirp.org/admin/initLoginAction.action?journalID=118

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

26-An Ergonomic Evaluation and Intervention Model:

 

Macro ergonomic approach

 

N. Sadra Abarghouei1* and H. Hosseini Nasab2

 

[1] Institute of Higher Educational of Applied Science, Jihad-e-Agriculture, Iran.

 

2 Industrial Engineering Faculty, Yazd University, Iran.

 

*Correspondence: nasersadra@yahoo.com

 

 

 

International Journal of Scientific & Engineering Research (ISSN 2229-5518)   (France)
http://www.ijser.org/

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

27-A fuzzy evaluation model for total ergonomics

 

 

 

N.Sadra. Abarghouei a,*, H.Hosseini. Nasab b, M. Aarabi c, M.A. Vahdat b

 

aInstitute of Higher Education and Applied Science, Jihad of Agriculture, Iran

 

bFaculty of Industrial Engineering, University of Yazd, Yazd, Iran

 

cDepartment of Industrial Engineering, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran

 

*Corresponding author: Tel.: +98 351 7255611.  E-mail address: nasersadra@yahoo.com

 

---------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

28-Macro ergonomics interventions and its impact on productivity and reducing musculoskeletal disorders

 

 

 

N. Sadra. Abarghouei1, H. Hosseini Nasab2, M Aarabi. 3 and M.B. Fakhrzad4

 

[1] Institute of Higher Educational of Applied Science, Jihad-e- Agriculture, Iran.

 

2,4 Industrial Engineering Faculty, Yazd University, Iran.

 

cDepartment of Industrial Engineering, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran

 

*Correspondence: nasersadra@yahoo.com

 

Asia Pacific Symposium on Advancements in Ergonomics and Safety (ERGOSYM2011)

 

5-6 December 2011, Perlis, Malaysia

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

29-The effects of macro ergonomics interventions on productivity and musculoskeletal tribulations

 

N. S. Abarghouei1*, H. Hosseini Nasab2, M. Aarabi3 and M.B. Fakhrzad2

 

[1] Institute of Higher Educational of Applied Science, Jihad-e- Agriculture, Iran.

 

2 Industrial Engineering Faculty, Yazd University, Iran.

 

3Department of Industrial Engineering, Shiraz Branch, Islamic Azad University, Shiraz, Iran

 

*Correspondence: nasersadra@yahoo.com

 

We have received your abstract and your Manuscript reference number is
0911SDPNA1

 

International Conference on Ergonomics and Human Factors Humanizing Work and Work Environment

 

HWWE 2011 –at IIT Madras, Chennai, India

 

December, 15-17, 2011

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

30- Macro ergonomics interventions and its impact on productivity and reducing musculoskeletal disorders

 

 

 

N. Sadra. Abarghouei1, H. Hosseini Nasab2, M. Motamedzadah3 and M.B. Fakhrzad4

 

[1] Institute of Higher Educational of Applied Science, Jihad-e- Agriculture, Iran.

 

2 Industrial Engineering Faculty, Yazd University, Iran.

 

3-Department of Ergonomics, University of Medical Science of Hamadan, Iran.

 

4-Industrial Engineering Faculty, Yazd University, Iran.

 

*Correspondence: nasersadra@yahoo.com

 

 

 

International Journal of Occupational Safety and Ergonomics (JOSE)

 

--------------------------------------------------------------------

 

31-The effects of macro ergonomics interventions on improving Management educational Organizations - with case study

 

5th International Colloquium on Business & Management

 

http://www.icbmbangkok.com/
9-12 July 2012 at the Ramada D'MA Hotel in central Bangkok, Thailand

 

 --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

32-Determinants of Spillovers Foreign Direct Investment Identifying and Classifying.

 

FAUNA ROSSII I SOPREDEL NYKH STRAN Vol. 9, No. 7; November 2013, 673 ISSN: 1026-5619 www.worldresearchpublications.com.

 

N. Sadra Abarghouei1, Morteza Khani2, Ali Saffari Darberazi3, Mehdi Ahmadi Nodooshan4,

 

1-Institute of Higher Educational of Applied Science, Jihad-e-Agriculture, Iran

 

2-M.A student of Management of Technology, AllameTabatab’i University, Tehran, , Iran (correspondence author) 3-M.A of Management Of Technology, AllameTabatab’i University, Tehran, Iran 4-M.A of Management, Esfehan University, Esfehan, Iran

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

33- Determinants of Spillovers Foreign Direct Investment Identifying and Classifying,

 

1- N. Sadra Abarghouei, 2-Morteza Khani, 3-Ali Saffari Darberazi, 4-Mehdi Ahmadi Nodooshan

 

November 2013, FAUNA ROSSII I SOPREDEL NYKH STRAN, Vol. 9, No. 7

 

-------------------------------------------------------------------------------

 

و) ترجمه و تالیف کتاب و تهیه جزوات درسی:

 

  1. ترجمه و تالیف کتاب تحت عنوان "مهندسی عوامل انسانی ( ارگونومی کاربردی)"
  2. تالیف کتاب تحت عنوان: ارگونومی خرد و کلان نیاز و لازمه بهینه سازی تولید در ایران"( در مرحله ويراستاري)
  3. ترجمه كتاب ارگونومي در مزرعه و چاپ كتاب توسط سازمان تحقيقات، آموزس و ترويج كشاورزي در سال 1387
  4. تهیه جزوه درسي طراحي ايجاد صنايع
  5. تهیه جزوه درسي اصول سرپرستي كارگاههاي توليدي
  6. تهیه جزوه درسي طراحي ايجاد كارگاههاي توليدي كوچك
  7. تهیه جزوه درسي برنامه ريزي و كنترل پروژه
  8. تهیه جزوه درسي آمار و احتمالات
  9. تهیه جزوه درسي اصول آمار

 

ز) انجام پروژه­هاي علمي شامل:

 

  1. پروژه طراحي سيستم كنترل كيفيت در كارخانجات ماشين سازي غدير
  2. بازنگري و بهينه سازي ساختار سازماني كارخانه قدس اصفهان
  3. انجام پروژه تحقيقاتي در زمينه مهندسي فاكتورهاي انساني
  4. انجام پروژه در زمينه سيستمهاي پرداخت حقوق و دستمزد ( كارخانه قدس اصفهان )
  5. طراحي كارخانه چرم­سازي در بيش از سيصد صفحه مطلب
  6. طراحي كارخانه جك هيدروليك در بيش از چهار صد صفحه مطلب
  7. مجري طرح تدوين سند بهره وري بخش كشاورزي استان يزد سال 1385
  8. مجري طرح تدوين برنامه ريزي استرايژيك در بخش كشاورزي استان يزد سال 1385
  9. ارائه‌ يك مدل رياضي جهت تخصيص بهينه كلاس درس به دوره و ساعتهاي آموزشي با محدوديت كلاس ، ساعت تدريس استاتيد و … با استفاده ار مدلهاي برنامه ريزي رياضي كاربردي ( برنامه ريزي صفر و يك )
  10. اجراي پروژه مكانيابي بهينه ايستگاه­هاي امدادرساني در شبكه گازرساني شهر يزد با استفاده ار مدل­هاي رياضي
  11. بررسي مشكلات صنايع مستقر در روستاهاي استان يزد و ارائه راه حل جهت موفقيت آنها
  12. طراحي و برنامه نويسي شبيه سازي كامپيوتري يك واحد توليدي
  13. مدل نمودن يك تعميرگاه و تعيين توابع توزيع زمان مابين دو ورودي، طول صف، زمان مابين دور خروجي و محاسبه ديگر پارامترهاي مورد نياز
  14. بررسي در خصوص صف­هاي دو بلوكه ( سيستمهاي صف )
  15. استخراج آنتروپومتري زنان و مردان ايراني در حالت نشسته و ايستاده
  16. انجام پروژه در زمينه بهينه­سازي مدل­هاي غير خطي
  17. انجام پروژه در  خصوص سيستم­هاي برنامه ريزي توليد
  18. انجام پروژه در خصوص اقتصاد مهندسي پيشرفته
  19. انجام پروژه در زمينه سيستم­هاي زمان سنجي پيشرفته
  20. ارائه يك مدل جهت انبارگرداني بروش نمونه­گيري تصادفي و اجراي اين مدل در سه سال متوالي در مؤسسه­جهاد نصر تهران
  21. آناليز هزينه­هاي ماشين­آلات سنگين و راهسازي و ارائه فرمول­هاي لازم جهت محاسبه نرخ كرايه ساعتي ماشين­آلات

 

 

 

 

 

                                                                                           

 

 

 

 



 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا