یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"اداره آموزش همگانی و مشاركت عمومی معاونت اجتماعی پلیس یزد به شهروندان هشدار داد تا طلا و جواهرات خود را در صندوق امانات بانك ها نگهداری كنند.

علاقه مندی مردم به داشتن زیور آلات بویژه در بین خانم های ایرانی از قدیم مرسوم بوده است. خرید طلاجات گاهی همراه با افراط برای خودنمایی درمراسماتی چون عروسی ها، جشن ها و... نمایان می شود.

این موضوع صرف نظر از جنبه مادی به صورت خودنمایی و فخرفروشی برای برخی از افراد یك خرده فرهنگ نامعقول و ضد ارزش های اجتماعی را به وجود آورده است و از طرفی سهل انگاری در نگهداری زیور آلات باعث وسوسه سارقین برای سرقت به عنف و سرقت از منازل به ویژه در ایام تعطیلات می گردد.

حمل آسان ،ارزش بالا ،‌اختفاء مناسب و فروش آسان طلاجات در بازار برای سارقین از مهم ترین انگیزه های سرقت است. گاهی نمایش ظاهری آنها توسط خانم ها، تهدیدی بالقوه از جانب مجرمین را ایجاد و موجب ایراد آسیب های جسمی و روحی و خسارت های مادی و معنوی بر بزه دیدگان اینگونه جرائم می گردد.

مهم ترین روش نگهداری جواهرات ، استفاده از صندوق امانات بانك ها می باشد. استفاده از این روش علاوه بر پیشگیری از ایجاد خطر و آسیب ، سفری آسوده خاطر و بی دغدغه را برای خانواده ها به همراه خواهد داشت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا