یزدفردا"فعالان فرهنگی استان یزد در یک نشستی با حضور مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ظرفیت های فرهنگی وقف را بررسی کردند.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " حجت الاسلام غلامرضا عادل شب گذشته در نشست با مدیران موسسات فرهنگی و صاحب نظران رسانه ای گفت: همواره همگرایی بین فعالین فرهنگی در جبهه انقلاب بوده که مسیر را روشن کرده است.

.مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به این مطلب که اقشار  مختلف جامعه با وقف سر و کار دارند افزود: این گستره وجود مخاطبین با سلایق مختلف کار را سخت نموده و هر شخصی با دیدگاه خود اوقاف را تایید یا نقد می کند.

وی افزود در نظام اسلامی همه ما در یک راستا حرکت می کنیم اما هر کدام برای خود یک اولویتی را مشخص نموده ایم .

عادل در ادامه تصریح کرد: نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه از طرف ولی فقیه اذن شرعی در تصرفات دارد. و امروز هم در پرتو ایجاد سامانه جامع بانک اطلاعات و مدیریت موقوفات شفاف ترین عملکرد مالی را داریم.

وی افزود: سازمان اوقاف به حمد الله یکی از با برنامه ترین نهاد ها می باشد چرا که در ابتدای هر سال سند چشم انداز ان سال با حضور کارشناسان تدوین می گردد و این همان سند اجرایی اداره کل اوقاف استان خواهد بود.

وی همچنین خطاب به فعالان فرهنگی اظهار داشت: البته سند بالادستی ما نیز در اجرای فعالیت ها همان وقف نامه ها می باشد که باید مطابق نیات واقفین اجرای نظر واقف صورت پذیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی به عنوان برنامه های محوری اوقاف یاد کرد و تاکید نمود: برای اجرای برنامه اول نیاز به تثبیت موقوفه، جلوگیری از تصرف آن ، اخذ اسناد مالکیت موقوفات، کسب عواید است سپس وظیفه اصلی که تامین نظر واقف است آغاز خواهد شد.

وی وجود بیش از 12 هزار موقوفه و افزون بر 40 هزار رقبه وقفی در استان را یادآور شد و افزود: گستردگی کار موقوفات با این وسعت کار راپیچیده کرده است و از طرفی مردم هم توقعاتی دارند که باید به آن توجه شود.

عادل اظهار داشت: در این چند ساله فعالیت های بسیار چشمگیری را در حوزه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از احکام و مسائل وقف انجام داده ایم و در سایه این اقدامات تبلیغی و ترویجی همه ساله آمار وقف های جدید رو به رشد است.

وی در پایان افزود: البته باور ما این است که اقدامات ما در صورتی موفق خواهد بود که مردم به عنوان یک سرمایه اجتماعی به اوقاف اعتماد کنند که رشد وقف های جدید این مهم را نشان می دهد.

ارائه نقطه نظرات ، پیشنهادات و انتقادات فعالان فرهنگی و رسانه ای استان از دیگر برنامه های این نشست بود.







سایت خبری یزد فردا











  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا