یزدفردا"در راستاي تغييرات بنيادي و اساسي در سازمان ميراث فرهنگي، گستردگي شهرستان هاي استان و همچنين وجود آثار فراوان تاريخي، طبيعي و گردشگري بزودي سه نمايندگي ميراث فرهنگي شهرستانهاي استان يزد به اداره تبديل شده و همچنين اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان يزد نيز راه اندازي مي شود.

به گزارش واحد دریافت پایگاه خبری یزدفردا " محمدمهدي شرافت در اين خصوص عنوان کرد: با پيگيري و مذاکره با سازمان مديريت و برنامه ريزي مقرر شده که تعدادي از نمايندگي هاي ميراث فرهنگي کشور به اداره تبديل شوند که در اين راستا سه نمايندگي از استان يزد نيز به اداره تبديل شده و همچنين اداره ميراث فرهنگي شهرستان يزد نيز راه اندازي خواهد شد.

مديرکل ميراث فرهنگي يزد افزود: با ارتقاي اين نمايندگي ها به اداره، امکانات و تسهيلات جديدي به مديريت ميراث فرهنگي در راستاي افزايش کارايي اين نهاد اختصاص خواهد يافت.

وي خاطرنشان ساخت: تلاش بسياري انجام مي دهيم تا در شهرستانهايي که از قدمت تاريخي برخوردار هستند، در حد توان شرايط، امکانات و تجهيزاتي را فراهم نماييم و حتي در اين جهت از بخش خصوصي نيز براي مشارکت دعوت نموده تا بتوانيم شهرستانهاي استان را در حدي فراتر از مقياس کشوري به گردشگران معرفي نماييم.

اين مقام مسئول تصريح کرد: تبديل نمايندگي هاي شهرستان هاي خاتم، تفت و مهريز به اداره و همچنين ايجاد اداره شهرستان تاريخي يزد جزو ضرورياتي بود که بايد در اسرع وقت نسبت به پيگيري و حل مشکلات آنها اقدام مي شد.

شرافت اظهار داشت: باعنايت دولت تدبير و اميد و آمار رو به رشد گردشگران خارجي و همچنين افزايش ورود گردشگران به شهر تاريخي يزد، ضرورت داشت در جهت نظارت بيشتر بر واحدهاي اقامتي، پذيرايي، دفاتر خدمات مسافرتي و کليه خدمات گردشگري، نمايندگيهاي ميراث فرهنگي شهرستانهاي استان به اداره تبديل شود که اين موضوع جزو خواسته مردم منطقه است و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور به هر نحو ممکن در اين خصوص با اين اداره کل همکاري نمود و اين نمايندگي ها در چارت سازمان اين اداره کل به اداره تبديل وضعيت خواهند داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا