یزدفردا"به مناسبت گراميداشت ايام ا... دهه مبارک فجر بيست و دو طرح در حوزه هاي ميراث فرهنگي، گردشگري، سرمايه گذاري و پژوهشي در استان يزد افتتاح مي گردد.

مديرکل اين اداره کل عنوان کرد: اين طرحها در بخش هاي اقامتي ،پذيرايي  بوگردي و... مي باشند .از جمله اين طرحها افتتاح هتل سنتي گلشن در شهرستان ميبد که در راستاي مرمت و تجهيز اين هتل حدود ده ميليارد ريال اعتبار هزينه گرديد و اکنون با افتتاح آن دوازده اتاق، شش سوئيت و چهل تخت به آمار واحدهاي اقامتي استان اضافه گرديده است.

محمدمهدي شرافت همچنين از راه اندازي هفت واحد بوم گردي در سطح استان خبر داد و خاطرنشان ساخت: اقامتگاه بوم گردي نوعي از محل هاي اسکان براي مسافران است که بر خلاف هتل ها که ويژگي يکساني دارند، داراي ويژگي خاص محيطي خود بوده و به نوعي اقامتگاهي بومي و محلي است که عمدتاً در خانه هاي قديمي بازسازي شده و با شيوه اي که مطلوب براي مسافران باشد اداره مي شوند.

وي در ادامه افزود: اکنون در استان يزد مجوز احداث بيش از پنجاه اقامتگاه بوم گردي دربخش شهري و روستايي صادر گرديده و در اين ايام هفت واحد ديگر در شهرستانهاي مهريز، ابرکوه، ميبد و يزد آغاز به کار خواهند کرد.

اين مقام مسئول تصريح کرد: در سطح استان يزد شصت دفتر خدمات مسافرتي مشغول به فعاليت هستند و طبق برنامه ريزي هاي به عمل آمده در ايام ا... دهه مبارک فجر چهار دفتر ديگر نيز به اين آمار اضافه شده و به خدمت رساني به مسافران و گردشگران مشغول خواهند شد.

مديرکل ميراث فرهنگي يزد اظهار داشت: پايگاه پژوهشي شهر تاريخي ابرکوه نيز يکي از طرح هاي پژوهشي مهم و با اهميت است که در اين ايام ا... افتتاح خواهد شد و کار خود را در راستاي اجراي طرح هاي پژوهشي و بررسي برنامه هاي پيش رو در شهر تاريخي ابرکوه آغاز خواهد کرد.

شرافت در پايان يادآور شد: ميزان سرمايه گذاري انجام شده براي طرح هاي فوق الذکر سي ميليارد ريال مي باشد و با بهره برداري از آنها هشتاد نفر اشتغال جديد در سطح استان ايجاد مي شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا