یزدفردا"همزمان با دهه مبارک فجر دوره‌ آموزش داستان‌نویسی ویژه‌ طلّاب حوزه‌های علمیه در حوزه هنری یزد آغاز شد.
همزمان با دهه مبارک فجر نخستین جلسه آموزش داستان‌ نویسی ویژه‌ طلّاب حوزه‌های علمیه استان با حضور سالکی معاون فرهنگی حوزه هنری یزد و حجت الاسلام والمسلمین حسین فلاح زاده (کارشناس ارشد ادبیات نمایشی) در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد برگزار شد.
در این جلسه که حدود 30 نفر از طلّاب و علاقه مندان حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده با تبریک دهه‌ مبارک فجر، به اهمیت ادبیات در تبلیغ دین و نقش مؤثر آن در ترویج آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی پرداخت و در مورد ضرورت ورود طلاب به این عرصه مطالبی را بیان کرد.
این مدرس حوزه علمیه با اشاره به فضای غیر دینی حاکم بر جریان رسانه و هنر در دنیای امروز افزود: برخی از هنرمندان مذهبی و حزب‌اللهی که به عرصه هنر ورود پیدا کرده اند تأثیر شگرف و ارزشمندی داشته‌اند که این جریان بیش از پیش باید تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه داستان‌های قرآنی به زبان هنر بیان شده‌‌اند، اظهار داشت: تولید فیلم های فاخر و ارزشمندی مانند «مردان آنجلس»، «یوسف پیامبر» و ... که از قرآن کریم گرفته شده تأثیر فرهنگی بسیار خوبی در ایران، منطقه و جهان اسلام داشته است.
این کارشناس ارشد نهج البلاغه بر لزوم آگاهی و آشنایی تولید کنندگان فیلم‌های مذهبی و ارزشی با فقه اسلامی تأکید کرد و افزود: اگر علما وارد صحنه شوند و به تولید کنندگان آثار فرهنگی و هنری مشاوره دهند تأثیر آن هزاران برابر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده داستان را مقدمه‌ فیلمنامه نویسی و سایر فعالیت های هنری دانست و گفت: باید داستان خواندن و داستان نویسی جدی گرفته شود و ظرفیت های آن به طور اساسی در جامعه تبیین گردد.
مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد هم با تشریح اهداف این دوره گفت: این دوره آموزشی به صورت بلندمدت و با حضور اساتید مختلف در قالب دوره‌های مهارت ‌افزایی، نویسندگی، داستان نویسی، ابزارشناسی، روایت شناسی، روش‌شناسی، ویراستاری و سایر موضوعات متناسب با نیاز و خواسته‌ مخاطبان برگزار می‌شود.
وحید حسنی سرآغاز این دوره را خلاقیت در نویسندگی عنوان کرد و ادامه داد: باید لابه‌لای مشغله‌ها و کارهای روزمره، زمانی را برای خواندن، مطالعه و نوشتن‌ اختصاص داد وگرنه زمان کامل و تمام وقت برای پرداختن به نویسندگی پیش نمی آید.
وی با بیان اینکه این دوره به صورت هفتگی برگزار می شود، افزود: در این دوره مخاطبان به طور علمی و عملی (کارگاهی) آموزش های لازم در زمینه داستان نویسی را فرا می گیرد.
مجهز شدن طلاب به فضیلت نویسندگی و ابزار تبلیغی داستان و ادبیات، پرورش داستان نویسانی با محوریت دینی و انقلابی و ثبت و نگارش موضوعات ارزشی مانند: سبک زندگی علما، طلاب و بزرگان و بازخوانی آثار ادبی آنها، معرفی منابع موثق و مناسب برای علاقه مندان، تقویت جریان داستان نویسی در استان، آماده سازی نویسندگان جوان برای حضور در جشنواره‌ داستان طلاب سراسر کشور و همچنین تولید مجموعه داستان‌های فاخر و ارزشمند از مهمترین اهداف این دوره عنوان شده است.
علاقه مندان برای شرکت در دوره آموزشی داستان طلاب می توانند به حوزه هنری یزد واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی یا به پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی: www.artyazd.ir  (بخش آفرینش های ادبی) مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36231400 داخلی 25 تماس بگیرند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا