دکتر علی اکبر حداد زاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه علوم دامی و مراقبت های دامپزشکی امکان پرورش انواع نژادهای پربازده به منظور استحصال گوشت و سایر فراورده های خام دامی فراهم آمده است.

دکتر علی اکبر حداد زاده با اعلام این خبر گفت: با توجه به پیشرفت های علمی در زمینه علوم دامی و مراقبت های دامپزشکی امکان پرورش انواع نژادهای پربازده به منظور استحصال گوشت و سایر فراورده های خام دامی فراهم آمده است. در واقع انتخاب نژادهای اصلاح شده و اعمال مراقبت های بهداشتی و تغذیه ای مناسب تنها عامل اصلی رشد سریع این گونه دام ها است و به هیچ عنوان امکان مصرف هرمون رشد در مرغ  گوشتی از نظر اقتصادی و علمی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: استان یزد با دارا بودن بیش از 1100 واحد مرغداری به ظرفیت 11 میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره یکی از استان های پیشرو در پرورش مرغ گوشتی در کشور است. بر این اساس دامپزشکی وظایف بسیار مهمی در زمینه نظارت و تضمین کیفیت بهداشتی محموله های تولیدی در کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی دارد تا گوشت سالم بدون هیچ گونه آلودگی و به صورت بهداشتی به دست مردم برسد.

این مقام مسئول ضمن  تاکید مجدد بر نادرست بودن شائبه ی استفاده از هورمون در صنعت پرورش مرغ تصریح کرد: استفاده از هرمون از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مقرون به صرفه نیست. از طرفی دیگر از نظر علمی و اجرایی نیز مستلزم صرف وقت، تزریق های متعدد در زمان های خاص و هزینه بالا است که در عمل در سالن های مرغداری با وجود چندین هزار مرغ در یک سالن امکان پذیر نمی باشد.   بنابراین به مردم اطمینان خاطر می دهیم که به هیچ عنوان از هورمون در پرورش هیچ دامی استفاده نمی شود و شهروندان می توانند با اطمینان خاطر این فراورده‌ی خام دامی که تحت نظارت دامپزشکی استحصال می شود مصرف نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا