کميسيون کارگروه گردشگري اتاق بازرگاني يزد با حضور رياست سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، مديرکل ميراث فرهنگي و ديگر اعضا برگزار و فرصتهاي سرمايه گذاري بخش گردشگري استان بررسي شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: مديرکل ميراث فرهنگي استان يزد عنوان کرد: باتوجه به لغو تحريم ها و تأثير مستقيم آن بر رونق گردشگري، اين کميسيون مي تواند با ايجاد زيرساخت هاي گردشگري که اولويت اول استان در بخش اقامت و مجموعه گردشگري کويري است و همچنين همکاري بخش خصوصي تحول بزرگي در گردشگري داخلي و خارجي استان ايجاد نمايد.

محمدمهدي شرافت براساس پيش بيني هاي انجام شده در برنامه ششم توسعه و سهم ستان از بخش گردشگري خواستار توجه ويژه به اين بخش شد و خاطرنشان ساخت: در صورتي که اولويت استان مباحث گردشگري است مي بايست ساير بخشها نيز هماهنگ در جهت رشد اين بخش کمک کرده و اتاق بازرگاني نيز اين هدف را دنبال نمايد.

اين مقام مسئول با اشاره به رشد بيش از پنج برابري ورود گردشگر خارجي به استان تصريح کرد: گردشگري بايد به عنوان يک صنعت از سوي دولت شناخته شود و در اين راستا تعامل و همکاري همه دستگاه ها در جهت دهي سرمايه گذاري، مي تواند استان را در رسيدن به جايگاه موردنظر ياري رساند.

وي اظهار داشت: برنامه ريزي هاي دقيق و منظم براي هرچه بهتر برگزار شدن سال ‎9‎5 به عنوان شروع سال خوش آمد به يزد و همچنين همياري مسئولين استاني و کشوري در اجراي طرح پنج ساله گردشگري استان يزد را به سمت جهاني شدن سوق خواهد داد.

گفتني است: در اين جلسه به تعامل بخش هاي خصوصي و نيمه خصوصي با ميراث فرهنگي به عنوان عاملي منحصر به فرد در توسعه گردشگري تأکيد شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا