مواد غذایی تراریخته به موادی اطلاق می‌شود که ساختار ژنتیکی آن از طریق مهندسی ژنتیکتغییر یافته باشد. این تغییر معمولا جهت بهبود مقاومت گیاه به برخی آفات یا بیماریها و برای بهبود عملکرد گیاه و بهره وری کشاورزی صورت می گیرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛محصولات تراریخته از سال 1996 مجوز سازمان غذا و دارو در ایالات متحده کسب کرده و وارد بازار شده اند. تاکنون حدود 190 میلیون هکتار از زمین هاای کشاورزی جهان به کشت این محصولات اختصاص دارد.

با بررسی ها و مطالعات دقیق و علمی انجام شده، تاکنون حتی یک مورد اثبات شده علمی مبنی بر وجود آثار سوء یا ناخواسته در مورد این محصولات وجود ندارد. محصولات مهندسی ژنتیک شده، به دلیل ماهیت علمی دقیق و مهندسی حساب شده ای که در طراحی و ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته، محصولاتی سالم و بهداشتی و حتی سالم تر از محصولات ارگانیک واقعی هستند و با توقف استفاده از آفت کش های شیمیایی خطرناک برای محیط زیست و سلامت انسان و دام و حتی کاهش آلاینده ها و گازهای گلخانه ای، محیط زیست سالم تری را نیز به ارمغان می آورند.

علاوه بر اینها، اقتصاد کشاورزان تولید کننده این محصولات نیز متحول شده و با آسان سازی کشاورزی و افزایش درآمد حاصل از آن، گام موثری در جهت رفاه کشاورزان و تولید کنندگان این محصولات برداشته شده است، ضمن اینکه مصرف کنندگان نیز محصولات ارزان تری وبهتر بدست می آورند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا