مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب یزد با حمایت و مشارکت گروه تعاونی پیشگامان برای اولین بار در سطح بین‌المللی خبر داد.

"علی غیاثی ندوشن" با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب امسال یزد از دهم تا شانزدهم اسفندماه جاری، تصریح کرد: نمایشگاه این دوره در 305 غرفه در فضایی به وسعت هفت هزار مترمربع در محل برگزاری نمایشگاه‌های دائمی استان در مجاورت بیمارستان شهید صدوقی یزد برپا خواهد شد.

وی با بیان این که در نمایشگاه مذکور جمعاً 504 ناشر حضور خواهند داشت، اعلام کرد: 221 ناشر به صورت مستقل و 180 ناشر به نمایندگی در نمایشگاه یزد حضور دارند، 57 ناشر خارجی آثار خود را در دو زبان لاتین و عربی عرضه می‌کنند، 30 ناشر دارای غرفه فروش متمرکز خواهند بود و 16 ناشر نیز به همراه تعدادی از نهادهای فرهنگی استان در نمایشگاه غرفه خواهند داشت.

به گفته‌ی غیاثی در نمایشگاه امسال کتاب یزد در مجموع 45 هزار و 750 عنوان کتاب داخلی و 14 هزار عنوان کتاب خارجی عرضه می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه امسال با حضور صالحی امیری مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه‌های جمهوری اسلامی، زمان بازدید علاقمندان از نمایشگاه امسال را از ساعت 9 تا 12:30 و 16:30 تا 21 اعلام کرد.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کمبودهایی که به لحاظ بن خرید کتاب در روزهای پایانی نمایشگاه سال گذشته روی داد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با حمایت‌های شرکت تعاونی پیشگامان کویر یزد و با لحاظ شدن تخفیف‌های وزارت ارشاد و ناشران، سقف تخفیف کتب نمایشگاه به 40 درصد افزایش یافته است. غیاثی با اشاره به اینکه تخفیف کتاب در این نمایشگاه 40 درصد است که 20 درصد توسط ناشر و دولت و 20 درصد توسط شرکت پیشگامان انجام می‌شود، گفت: سقف بن نمایشگاه هم از 400 میلیون تومان به 700 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

غیاثی در ادامه نیز به برنامه‌های جنبی این نمایشگاه اشاره کرد و از آن جمله به مراسم‌های رونمایی از کتاب، نقد و بررسی کتاب، شاهنامه خوانی، امضاء کتاب و دیدار با برخی شخصیت‌های فرهنگی صاحب نام مانند محمد علی بهمنی و غیره، معرفی و تجلیل از پژوهش‌های برتر فرهنگی استان و نیز حضور خانه کتاب ایران در نمایشگاه برای اطلاع رسانی در مورد تازه‌های نشر کشور، اشاره کرد.

وی ایجاد غرفه‌هایی برای تست روخوانی و تند خوانی کتاب، نظرسنجی، سفیران دانایی و نذر کتاب و غیره را از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه امسال برشمرد.

وی یکی از برنامه‌های ویژه نمایشگاه امسال را تعیین 12 کتابفروشی در سطح شهر یزد برای فروش کتاب‌هایی که در نمایشگاه وجود ندارد به افراد دارای بن خرید کتاب ذکر کرد و این اقدام را در اتصال شبکه کتابفروشی‌های یزد به نمایشگاه و تقویت آنها بسیار موثر خواند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در بخش پایانی سخنانش نیز به برگزاری جشنواره کتاب سال استان اشاره کرد و گفت: براساس فراخوان جشنواره نویسندگان و ناشران حداکثر تا دهم اسفندماه فرصت دارند که کتاب‌هایی که در چهار سال گذشته با موضوع یزد منتشر کرده اند را جهت داوری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا