یزد فردا:عزت و استقلال امروز ایران مرهون فداکاری و ایثارگری شهدا، جانبازان و آزادگان است/ دولت تجلی اراده مردم در صحنه است/ همه باید برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و فرصت های پسابرجام دست به دست هم دهیم/ انتخابات و صندوق آراء موجب تقویت امید ملت و تضمین نظام است

رییس‌ جمهوری، عزت و استقلال امروز ایران را مرهون فداکاری و ایثارگری شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان دانست و تاکید کرد: ایثارگران اسوه های صبر، ایستادگی و مقاومت در ایران هستند و تلاش دولت، ارائه خدمات گسترده تر به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

 

 به گزارش یزد فردا:حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار علما، ایثارگران و برگزیدگان استان یزد

گفت: باوجود مشکلات گسترده اقتصادی ناشی از کاهش شدید درآمدهای نفتی و در سایه صبر و استقامت مردم، کمک صاحب‌نظران و تلاش دولتمردان،  توانستیم شرایط سخت سال 94 را مدیریت کنیم و این درحالی بود که برخی اشاره می کردند که با این کاهش درآمدها،  دولت حتی قادر به پرداخت حقوق کارمندان و تأمین بودجه‌های عمرانی نیست.

رییس‌ جمهوری با تأکید برضرورت تقویت امید در جامعه و میان مردم اظهارداشت: در سالی که گذشت توانستیم پرونده هسته‌ای را با موفقیت حل کنیم و امروز هیچ مسئول و صاحب‌نظری در دنیا نیست که بگوید جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات شکست خورده و یا عزتش از بین رفته است.

دکتر روحانی افزود: تیم سیاسی مذاکرات توانست کار بزرگی را به انجام برساند و ملت ایران حقوق خود را بازستاند و شرایط را برای توسعه کشور آماده  کند.

رییس‌ جمهوری با بیان این که امروز شرایط برای رشد و توسعه در کشور فراهم شده است، افزود: باید گام به گام برای انجام اقدامات بزرگتر در کشور آماده شویم و توقع ما از صاحب‌نظران و برگزیدگان این است که با فکر، تلاش و سرمایه خود به صحنه آمده و به دولت در این مسیر کمک کنند.

دکتر روحانی خاطرنشان کرد: دولت تجلی اراده مردم در صحنه است و زمانی موفق خواهد بود که مردم با اراده در عرصه‌های مختلف اداره کشور حضور پیدا کنند.

رییس جمهوری به اقدامات بزرگ اهالی یزد در طراحی قنوات و ایجاد بادگیرها اشاره کرد و گفت: مطمئناً استان یزد می‌تواند در دیگر عرصه‌ها از جمله محیط زیست، صنعت و کشاورزی سخت در سرزمین‌های کویری موفق و پیشتاز باشد.

رییس‌ جمهوری افزود:‌ ما باید در شرایط پس از برجام خود را آماده فعالیت بیشتر و ایجاد تحرک در اقتصاد کشور کنیم و همه باید برای استفاده بهینه از ظرفیت ها و فرصت ها دست به دست هم دهیم.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از ملت ایران برای حضور پرشور و با نشاط در انتخابات هفتم اسفند، انتخابات را موجب ایجاد نشاط عمومی در جامعه دانست و گفت: اگر انتخابات در نظام جمهوری اسلامی وجود نداشت نظام اسلامی تضمین نمی‌شد و امید ملت دوام نمی‌یافت.

رییس‌ جمهوری انتخابات و صندوق رأی را موجب تقویت امید ملت و تضمین نظام دانست و خاطرنشان کرد: مردم با حضور در انتخابات احساس می‌کنند که می‌توانند تغییرات دلخواه خود را در کشور اعمال کرده و نظراتشان را برای اداره کشور بیان کنند.

دکتر روحانی اظهار داشت: در انتخابات هفتم اسفند، ملت ایران با حضور خود به دنیا اعلام کرد که اگر مشکلی هم در کشور وجود دارد آن را با زبان قانون بیان خواهد کرد. شاید در بررسی صلاحیت‌ها و مراحل گوناگون انتخابات اشکالاتی وجود داشت اما باز هم هیچ کس اقدامی غیرقانونی انجام نداد و این تدبیر و قانونمند بودن مردم بسیار ارزشمند است.

رییس‌ جمهوری از وزیر امور خارجه به خاطر موفقیت برجام و از وزیر کشور بخاطر برگزاری خوب انتخابات تقدیر و تشکر کرد و گفت: بسیاری از امور در کشور وجود دارد که موجب سختی‌های فراوانی برای دولت است اما اقدامات هنرمندانه و خوبی از طرف کارگزاران و مردم برای عبور از این مشکلات انجام گرفته و امروز عقلانیت در کشور بیش از گذشته حاکم شده و این بسیار ارزشمند است.

دکتر روحانی با تأکید بر این که باید تحمل در جامعه افزایش پیدا کرده و آرا، افکار و نظرات گوناگون مطرح و محترم شناخته شوند، گفت: ما باید در عین حالی که در موضوعات مختلف نظرات گوناگون داریم با هم رقابت کرده و همدیگر را تحمل کنیم و زمانی که انتخابات به پایان رسید رقابت‌های انتخاباتی باید پایان یافته و به فکر ساختن کشور باشیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به این که امروز نیاز به تقویت وحدت، انسجام، برادری و محبت برای پیشبرد امور در کشور داریم، گفت: همه باید در عین حالی که افکار مختلف را در کشور می‌پذیریم در کنار هم باشیم و برای ساختن ایران خود را آماده کنیم.

دکتر روحانی با اشاره به این که سال آینده با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) آغاز و  با میلاد آن حضرت به اتمام می‌رسد، گفت: سال آینده سال میلاد فاطمی است و ان شاءالله سال رحمت و برکت برای ملت ایران خواهد بود و همه با وحدت و اتحاد در کنار قانون اساسی و توجه به هدایت‌ها و راهنمایی های رهبر معظم انقلاب کشور را با شرایط بهتر به پیش خواهیم برد.

رییس‌ جمهوری در ابتدای این دیدار نیز ضمن تشکر از میهمان نوازی مردم بزرگوار و خردمند استان یزد از کاروان تدبیر و امید گفت: استان یزد مهد علم، ایمان، تلاش، کوشش، فداکاری و هنر است و مردم این استان همواره توانسته‌اند از میان سختی‌ها بهترین‌ها را بیافرینند و پیوسته در مسیر رشد و توسعه کشور کوشا و تلاشگر بوده اند.

دکتر روحانی استان یزد را استان عالمان و اندیشمندان برشمرد و گفت: یزد مهد بزرگان و فقهای بزرگی است که همواره از پیشتازان حوزه‌های علمیه قم و نجف بوده‌اند.

رییس‌ جمهوری اظهار داشت: دولت هر کمکی که بتواند برای تقویت حوزه‌های علمیه در استان خواهد کرد چرا که توسعه راه و رسم دیانت و تحقیق درباره مسایل دینی برای ما اهمیت دارد و هر چه که داریم در سایه اسلام عزیز به دست آمده است.

دکتر روحانی همچنین حضور 14 هزار ایثارگر در این استان را نشان از فداکاری و رشادت‌های مردم این دیار دانست و خاطرنشان کرد: رزمندگان این استان در دوران دفاع مقدس در واحدهای گوناگون از جمله تیپ الغدیر در دلاوری و رشادت زبانزد بودند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا