یزدفردا"مدیر کل گمرک استان یزد به همراه معاون امور فنی و رئیس گمرک منطقه ویژه اقتصادی یزد به منظور بررسی و رفع موانع و مشکلات گمرکی از خط تولید شرکت الیاف گستر بازدید کرد.

  حسن یاسری در این بازدید ضمن تشریح عملکرد گمرک یزد در بخش های مختلف گفت: مسئولان کشور در شرایط فعلی توجه ویژه‌ای نسبت به تولیدکنندگان و پیگیری مسائل و مشکلات آنان دارند.

وی با بیان اینکه برای کمک به تولید و صادرات به یزد آمده ام اظهارداشت: برای افزایش توان رقابتی واحدهای تولیدی باید حمایت از این واحدها افزایش یابد و بدین منظور  برنامه هایی در زمینه آموزش، دریافت مجوزها و برخی تفویض اختیارها در گمرک یزد پیش بینی شده است.

مدیر کل گمرک استان یزد در ادامه با اشاره به الکترونیکی شدن رویه های گمرکی و کاهش زمان ترخیص گفت: گمرک یزد آمادگی دارد تسهیلات لازم را در چارچوب قوانین و مقرارت به تولیدکنندگان ارائه کند.

یاسری افزود: اکنون زمینه ترخیص رایانه و قطعات جانبی آن در گمرک یزد فراهم شده است و در آینده ای نزدیک مجوز ترخیص کالاهای تجهیزات پزشکی و بذر و نهال در استان یزد صادر می شود.

فرهاد شمیرانی، مدیرعامل واحد تولیدی الیاف گستر در این بازدید از همکاری گمرک یزد در زمینه ترخیص کالا با این واحد تولیدی تشکر کرد و گفت: دولت باید بسته های ویژه ای برای حمایت از تولید پیش بینی کند.

گفتنی است، مشکلات بانکی، صادرات و حمل و نقل واحد تولیدی الیاف گستر در این دیدار مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در مجموعه تولیدی الیاف گستر بیش از 250 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا