با توجه به تکمیل ظرفیت اسکان آموزش و پرورش شهرستان یزد و اعلام هواشناسی مبنی بر نامساعد شدن هوای استان جلسه اضطراری کمیته اسکان ستاد اجرایی خدمات سفر استان  با حضور مهندس سیدحسینی معاون هماهنگي امورعمراني استانداري و قائم مقام ستاد، مدیرکل میراث فرهنگی و دبیر ستاد خدمات سفر استان ، فرماندار یزد ، مدیرکل آموزش و پرورش و دیگر اعضای کمیته در محل استانداري يزد برگزار شد.

 سیدحسینی در این جلسه اظهار داشت: باتوجه به پیش بینی وظعیت هوای استان  باید تمهیدات لازم برای اسکان مسافران ورودی به استان اندیشده شود تا گردشگران ورودی به استان به خصوص آن گروهی که قصد اسکان در پارکها و چادرها را دارند با مشکل مواجه نشوند.

معاون هماهنگی امور استانداری یزد و قائم مقام رییس ستاد استان افزود: اداره کل ورزش و جوانان از امروز کلیه سالن های ورزشی را جهت اسکان مسافران در سالنهای ورزشی در آماده باش قرار دهد . وی از هلال احمر خواست تا نسبت به تجهیز آماده سازی و تجهیز سالن های ورزشی در صورت اضطرار اقدام کند ،

در این جلسه مقرر گردید: مسافرانی که چادر به همراه دارند به سالن شاهدیه و شهید صدوقی هدایت شوند و همچنین با کنترل ورودیهای شهرستانهای میبد و اردکان و راهنمایی مسافران برای اسکان، این مشکل مرتفع گردد.

دبیر ستاد خدمات سفر استان نیز در این جلسه عنوان کرد: استان یزد در روزهای آغازین شروع تعطیلات سال نو با افزایش چشمگیر مسافران روبرو شد که طبق آمار با رشد چهل و شش درصدی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته روبرو هستیم.

محمدمهدی شرافت ضمن اشاره به برودت هوا در دو روز آینده، خاطرنشان ساخت: با همکاری ارگانهای مربوطه از جمله هلال احمر، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، شهرداری ها و اداره کل اوقاف و امور خیریه می توان شرایط را جهت اسکان مناسب مسافران فراهم نمود تا خاطره ای خوش برای آنان از شهر دارالعباده به یادگار بماند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا