رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: از آنجا که نظارت بهداشتی بر روند کشتار در کشتارگاه های دام و طیور نقش مهمی در جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک و وارد شدن مواد غذایی آلوده به چرخه مصرف شهروندان دارد، نظارت قاطع دامپزشکی بر کشتارگاه‌ها باعث اجرای هرچه دقیق تر مقررات و ضوابط بهداشتی سازمان دامپزشکی می شود.

  به گزارش واحد دریافت خبر یزد فردا:دکتر محمد رضا صادقپور در ادامه افزود: در راستای اجرای نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور تعداد 6135033 قطعه طیور و 304419 لاشه دام در سال 94، ضمن بررسی تایید سلامت بهداشتی و شرعی به بازار مصرف عرضه شد.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر روند کشتار شامل نظارت بهداشتی و شرعی می باشد که این امر با حضور دائم مسئولین فنی بهداشتی و ناظرین شرعی در کشتارگاه ها محقق می گردد. علاوه بر آن کارشناسان اداره نظارت دامپزشکی و نیز کارشناسان دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی از طریق بازدیدهای دوره ای و منظم از کشتارگاه های طیور در سطح استان، عملکرد ناظرین بهداشتی و شرعی را مورد ارزیابی قرار می دهند.

وي در پايان گفت: از شهروندان محترم تقاضا می شود به منظور حفظ سلامت خود، از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و نیز خرید گوشت فاقد مهر بهداشتی دامپزشکی جدا خودداری نمایند و همچنین مرغ مورد نياز خود را از فروشگاه هاي معتبر تهیه نموده و به تاريخ توليد و مهلت انقضاء مصرف توجه داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا