مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: زنان كارآفرين نقش مهم و مؤثری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتي دارند.

 همايش زنان، سازندگان اقتصاد خانواده با حضور مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري، مديركل اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي و تعدادي از زنان كارآفرين، تعاون گر و كارمندان زن اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان يزد برگزار شد.
«فخرالسادات خامسي هامانه» در اين همايش ضمن تجليل از همت و تلاش زنان كارگر، كارآفرين و تعاون گر خاطرنشان كرد: امسال كه بنا به فرمايش مقام معظم رهبري به نام «اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل» نام‌گرفته زنان فعال در عرصه‌های اقتصادي كشور و استان نقش مؤثري در عرصه‌های اجتماعي و اقتصادی خواهند داشت.
وي ادامه داد: شعار و مناسبت امسال كه بانام حضرت فاطمه (س) پيوند خورده است وظيفه خطيري متوجه زنان ساخته تا با توجه به دو نقش مهم خود در خانواده و اجتماع و با بهره گرفتن از زواياي زندگي حضرت زهرا (س) به تحقق اين شعار همت بگذارند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري افزود: نقش محوري زنان در خانواده به‌عنوان مديران خاموش خانه و خانواده و كانون زندگي خانوادگي هم در بيان و سخن و رهنمودهاي خود و هم در زندگي عملي خود می‌تواند در هدايت افراد خانواده به سمت تحقق هدف مهم اقتصاد مقاومتي بسيار مؤثر باشد.
خامسي هامانه تصريح كرد: از طرفي زنان به‌عنوان نيمي از نيروي فعال جامعه و جايگاه ويژه خود در برنامه‌های توسعه‌ای، بايد در تحقق اقتصاد مقاومتي در اجتماع نيز تأثيرگذار و نقش‌آفرین باشند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم الگوپذیری از ابعاد مختلف زندگي حضرت زهرا (س) اظهار داشت: روح بی‌اعتنایی به دنيا و حقير شمردن ظواهر دنيوي، وارستگي از حب و جاه و مقام‌های دنيايي، ساده زيستي و دوري از تجمل‌گرایی، ارزش خانه‌داری، تلاش براي توليد و خودكفايي، كمك به همسر، تدبير امور منزل، تربيت صحيح فرزندان، سياست معيشتي ازجمله پیام‌های زندگي كوتاه حضرت فاطمه (س) به زنان و دختران جامعه براي كمك به اقتصاد خانواده است.
مديركل دفتر امور بانوان و خانواده استانداري در پايان سخنان خود اظهار اميدواري كرد: در سالي كه آغاز و پايان آن به نام حضرت فاطمه زهرا (س) مزين است بانوان جامعه اسلامي توفيق بهره‌برداری از زواياي مختلف زندگي ايشان را بيابند و در تمامي عرصه‌ها و زمینه‌های زندگي خود موفق و پويا باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا