نشست تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) با حضور هم‌رزم شهید مرتضی آوینی با موضوع نقش امام (ره) و رهبری در منطقه، شامگاه سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه جاری در تالار دکتر جلیل شاهی دانشگاه یزد برگزار شد.

سردار سعید قاسمی در این نشست با اشاره به اینکه دانشجویان باید در مقابل ارزش‌های انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و راه امام و شهدا احساس مسئولیت داشته باشد تاکید کرد: آنها باید رسالت خود را در این مسیر به درستی انجام دهند.
قاسمی با تشریح چگونگی شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس و شهادت شهید منتظر قائم بر پاسداری از خون شهدا و ادامه راه آن تاکید کرد.
وی با بیان این سوال که خط فکری روش و منش امام خمینی (ره) تا چه میزان در کتب درسی وجود دارد و این سیره تا چه اندازه به قشر نوجوان و جوان معرفی شده است، گفت: باید پرسید آیا این حق امام (ره) است که در کتب درسی بچه‌های ما اسمی از امام و خط فکری امام راحل نباشد؟
فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به شخصیت امام (ره) گفت: تشریح سیره رفتار امام خمینی (ره) برای مردم ضروری است و سیره عملی زندگی، منش و رفتار و نحوه مدیریت ایشان در رابطه با انقلاب و پیروزی آن برای مردم در جامعه ضرورتی انکار ناپذیر است.
هم‌رزم شهید آوینی با انتقاد از اینکه سیره و شخصیت امام خمینی (ره) به درستی به نسل جدید معرفی نشده است، گفت: متاسفانه حق امام خمینی (ره) با توجه به اقدام بزرگی که انجام داد، ادا نشده و حتی تلاش نشده تا سیره و شخصیت ایشان به درستی به نسل سوم و چهارم انقلاب معرفی شود.
سردار قاسمی افزود: در دانشگاه‌ها نیز دانشجو، امام راحل را دوست دارد، اما آشنایی او با طرز فکر امام بسیار محدود است و در واقع این شناخت بسیار اولیه و سطحی است.
وی با اشاره به خط فکری امام خمینی (ره) اظهار داشت: تفکر اسلام ناب محمدی پس از ۱۴۰۰سال توانست انفجار عظیمی در تفکر مردم به وجود آورد و با خط فکری امام (ره) و حمایت و پشتیبانی مردم به پیروزی برسد.
وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به وقایع اوایل انقلاب، پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، انتخاب بنی صدر به عنوان رییس جمهور و ماجرای حادثه طبس گفت: بنی صدر پس از اینکه در وقایع مختلف از جمله جنگ تحمیلی و حتی حادثه طبس نقش ایفا کرد، با وجود اینکه از ۱۲میلیون رای مردم ۱۱میلیون رای را به خود اختصاص داده بود، در نهایت با آرایش و لباس زنانه از کشور فرار کرد.
وی تصریح کرد: باید محک و مبنایی برای شناخت کافی از افراد داشته باشیم چرا که مباحث سیاسی با جامعه و امور مختلف آمیخته شده است و باید برای شناخت مسیر درست دوست یا امینی که این راه را رفته است، ملاک عمل قرار دهیم.
هم‌رزم شهید آوینی در پایان تاکید کرد: حرکت انقلابی امام خمینی (ره) مانند زلزله‌ای قوی بود که معادلات جهانی را به هم ریخت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا