مشاور رییس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه یزد گفت: در نشست اخیر هیئت رییسه که روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه برگزار شد، میزان پاداش و تشویق استادان برگزیده کشوری دانشگاه به تصویب رسید.

دکتر محمدرضا فاضل با اعلام این خبر گفت: در این نشست استادان منتخب در چهار گروه استادان نمونه کشوری، استادان منتخب جشنواره خوارزمی، استادان جزء سرآمدان علمی و استادان جزء یک درصد دانشمندان برتر دنیا تقسیم‌بندی شدند که براساس شیوه‌نامه این تقسیم‌بندی میزان پاداش مشخص شد.
وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در دانشگاه استادان برگزیده شاخصی داریم تصمیم بر این شد تا برای اولین بار به این صورت تقسیم‌بندی صورت گیرد.
وی درخصوص میزان تشویق هریک از گروه‌ها گفت: میزان تشویق و پاداش به گروه اول و دوم مبلغ دویست‌میلیون ریال معادل بیست‌میلیون تومان مشخص شد که ۵۰ میلیون ریال آن به صورت نقد و ۱۵۰میلیون ریال به صورت پژوهانه در اختیار استادان منتخب قرار خواهد گرفت.
به گفته وی برای استادان گروه سوم و چهارم مبلغ ۱۵۰میلیون ریال درنظر گرفته شده که ۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی و ۱۰۰میلیون ریال به صورت پژوهانه تعلق خواهد گرفت.
دکتر فاضل تصریح کرد: در بخش پژوهانه اگر طرح و پروژه استادان تجربی باشد به پژوهانه آنها ضریب تعلق خواهد گرفت.
وی یادآور شد: در حال حاضر به عنوان نمونه در این تقسیم‌بندی دکتر محمد مظلوم جزء استادان منتخب جشنواره خوارزمی و به همراه دکترحمیدرضا زارع و دکتر بیژن دواز جزء یک درصد دانشمندان برتر دنیا هستند.
این مقام مسئول گفت:‌بعد از بررسی‌های انجام شده این تشویق‌ها به برگزیدگان تعلق خواهد گرفت و همچنین در مراسم تجلیل از پژوهشگران در هفته پژوهش با اهدا لوح از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا