با هدف تربیت نیروی کار متخصص آشنا با دستگاه سی‌ان‌سی، این دستگاه از سوی بخش خصوصی خریداری و در کارگاه ماشین‌ابزار دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه یزد راه‌اندازی شد.

دکتر روح‌الله عزیزی تفتی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی مکانیک با اعلام این خبر گفت: با خرید این دستگاه در راستای ارتباط بین صنعت و دانشگاه پروژه‌های دانشگاهی با دقت بیشتر، کیفیت بالاتر، در زمانی کم‌تر و با نظارت کامل سفارش‌دهنده دانشگاهی انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این دستگاه از سوی مهندس علی‌محمد سعیدزاد از مدرسان کارگاه ماشین‌ابزار دانشکده مکانیک خریداری شده افزود: سعیدزاد در زمره متخصص‌ترین افراد در زمینه سی‌ان‌سی در سطح یزد است.
به گفته وی یکی از دغدغه‌هایی که وجود داشت آشنا نبودن دانش‌آموختگان مهندسی مکانیک به تکنولوژی سی‌ان‌سی بود که خرید این دستگاه توسط بخش خصوصی و وجود آن در دانشگاه گامی بلند برای تربیت نیروهایی متخصص و مورد نیاز صنعت است.
وی اظهار داشت: با خرید این دستگاه که یک دستگاه فرز سی‌ان‌سی سه محوره است، انواع قطعات صنعتی را می‌توان با دقتی بالا و در زمانی کوتاه تولید کرد که ساخت آنها با ماشین‌ابزارهای سنتی قابل اجرا نیست.
وی تصریح کرد: تا پیش از خرید این دستگاه، بسیاری از پروژه‌ها به دلیل نبود دستگاه سی‌ان‌سی در دانشگاه تعریف نمی‌شد و یا اینکه دانشجویان مجبور بودند برای انجام پروژه‌های خود به کارگاه‌های بیرون از دانشگاه و حتی استان‌های مجاور مراجعه کنند که مشکلات زیادی را به دنبال داشت و به دلیل عدم نظارت کافی از سوی آن‌ها بسیاری از انتظارات پژوهشی برآورده نمی‌شد.
دکتر عزیزی تفتی تصریح کرد: در حال حاضر استادان و دانشجویانی که برای انجام پروژه‌های خود به دستگاه سی‌ان‌سی نیاز دارند می‌توانند از خدمات این دستگاه تحت مدیریت مهندس سعیدزاد برخوردار شده و ضمن نظارت بر کار، از تخفیف ویژه نیز برخوردار شوند.
وی در پایان، به نیابت از اعضای دانشکده مهندسی مکانیک، از مهندس سعیدزاد که با خرید این دستگاه خود را به عنوان یک پیشرو و الگو در پیوند دانشگاه و صنعت مطرح ساخته،‌ قدردانی کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا