یزدفردا"سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس"پلیس استان یزد" ماموران پليس امنيت عمومي استان، فرد کلاهبرداري را که از طريق رمالي و فالگيري شهروندان را سرکيسه مي کرد شناسايي و دستگير کردند.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "رضارضايي" رئيس پليس امنيت عمومي استان يزد اظهار داشت: با توجه به دريافت خبري مبني بر اينکه فردي در يکي از محلات شهر يزد با انجام فعاليت هاي غيرقانوني و ترويج فرهنگ خرافه گرايي اقدام به کلاهبرداري و سرکيسه کردن برخي افراد ساده لوح مي کند دستگيري وي در دستور کار قرار گرفت.
وي ضمن اشاره به انجام هماهنگي قضائي گفت: ماموران اين پليس با انجام کار اطلاعاتي و حضور نامحسوس در محل فعاليت اين فرد، متوجه شدند وي با طرح موضوعات جن گيري، فالگيري، رمالي و طلسم گشايي به صورت تلفني به شهروندان نوبت دهي کرده و از آنها مبالغي بين يک تا 10 ميليون ريال دريافت مي کند.
رضايي با بيان اينکه متهم دستگير و به اداره پليس منتقل شد افزود: در بازرسي از منزل وي تعدادي کتب مذهبي، اسناد و مدارک مربوط به رمالي و همچنين مبلغ 90 ميليون ريال وجه نقد کشف شد.
سرهنگ رضايي ادامه داد: متهم با تعيين وقت قبلي افراد را به منزل خود کشانده و پس از گذاشتن موسيقي مبتذل اقدام به مطرح کردن مسائل جنسي و سپس با سوزاندن پوست حيوانات و دفع در قبرستان اقدام به درمان و رفع مشکل آنها مي کرد.
رئيس پليس امنيت عمومي استان يزد در پايان در هشدار به شهروندان گفت: اين افراد با طرح اين ادعا که مشکلات خانواده ها را رفع مي کنند و با ترويج فرهنگ خرافه گرايي اقدام به کلاهبرداري و سرکيسه کردن برخي از افراد ساده لوح مي نمايند لذا شهروندان بايد هوشيار بوده و بدانند که رفع مشکلات و درمان بيماري هاي روحي رواني از اين طريق امکان پذير نيست و اين کار افراد سودجو براي کسب درآمد و ديگر مسائل نيز است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا